Gå til innhold

Til alle supermammaer

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg har bare et spørsmål: Hvordan klarer dere å kombinere idealet om å ikke gå fra barnet når det gråter og å ha ferdig middag til mannen kommer hjem fra jobb? Jeg fatter det i alle fall ikke.

Sitter nå og skriver med en hånd mens jeg ammer etter å ha laget middag med hjerteskjærende gråt fra vippestolen ved siden av som bakgrunnsmusikk, OPPGITT!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjal.

Eller så kan han lage maten selv? Ungen kommer vel først?

Skrevet

Eit ord: Bæretøy!

Om dottera mi berre vil grine og er lei seg, så kastar eg ho opp på ryggen (då ho var baby på magen) og laga mat/vaska/støvsugde.

Det er genialt for mødre som egentlig skulle hatt fleire armar.

Først brukte eg sjal, og no er det mest meitai

Skrevet

Jeg har stor kjøkkenøy. Har mini i baby bjørn vippestol rett foran meg. Går veldig bra.

Skrevet

Det er vel ikke helt mulig det. Ofte er det ingen grining, men noen ganger må man lage mat og barnet gråte litt. Tror ikke det har vondt av det. Tror ikke du finner så mange supermammaer her inne. Vi gjør vårt beste hver dag og noen dager er gode noen helt forferdelige. Spesielt når barna er veldig små. Da var jeg ofte frustrert.....

Gjest Tale30
Skrevet

Ja, barnet kommer først. Men hva med alenemammaer da? Jeg har en bæresele, men syns det var rart å stå med henne oppe i alle grytene. Kommer vel med litt erfaring.

Skrevet

Er ikke supermamma så kan ikke hjelpe deg der desverre.

Skrevet

Tja, det gjelder bare å holde ungen fornøyd det. Hvor gammel er ungen din? Jeg satte mi i babybjørn vippestol foran meg da jeg laget mat fra hun var 10 uker og hun elsket det.. Er de veldig små så skriker de alltid for en grunn.. Søvn, mat, bleie osv..

Gjest Tale30
Skrevet

Regner med rutinene kommer. Hun er liten enda - 2 mn, og har hatt kolikk. Ble bare litt frustrert..

Skrevet

Hadde en baby som aldri gråt. Nå har jeg ei på over to som aldri gråter. Heldig sånnsett.

Skrevet

Hm...det der har jeg aldri sett på som et problem faktisk.

Jeg brukte babybjørn eller vippestol, kom litt an på om jeg skulle steke noe som spruta mye.

Ellers så gikk det som regel fint å gå litt til og fra middagen hvis det var mye gråt, hente ei ny leke osv.

Hvis det var helt umulig å starte på middagen så regner jeg med at jeg bare utsatte det, mannen døde ikke av sult og krevde heller ikke at den var ferdig når han kom hjem,

Skrevet

Jeg ser på min venninne som supermamma.

Hun er alene til 5 barn.

To tennåringer, tvillinger og ei lita snuppe som ble født et år etter tvillingene.

Hun gikk skole/bi mens hun var gravid og etter tvillingene ble født, tok minibusslappen pga gravid igjen. Den dagen da hun lempet nyfødte jenta oppi kalesjen til tvillingene for å handle......klarte å bære tre barn under to år fram og tilbake til butikken før hun fik minibusslappen...og alltid varm middag på bordet, klesvasken i boks, stort hus som ble pusset opp pga rom måtte ordnes til alle ungene.....ja hun er min supermamma

Skrevet

Du er da ikke husholderske? Svaret er a) Frossenpizza B) At mannen din lager mat.

Gjest Tale30
Skrevet

Min mann har aldri krevd noe som helst, men siden han har laget mat nesten hver dag etter jobb, ønsket jeg å ha det klart for en gangs skyld. Jeg luftet egentlig bare ut litt frustrasjon over ikke å ha tusen hender :) Jenta mi må aktiviseres hele tiden så det er litt vanskelig å strekke til.

Skrevet

Det der er da ikke noe problem når man ikke er i jobb...

Skrevet

hele kluet er og ikke ha noen mann, da slipper man hele middag klokka 17 styret :D

Skrevet

Har hatt kolikk baby, vi bytta på, en bar og en laget middag.Hatt tre kolikk babyer.Helt pyton tid..

Skrevet

Hun jobber og har alltid vært et arbeidsjern for med fem barn og eget stort hus så holder ikke OS. Så hun studerte ferdig og har jobbet fra natt og nå eget firma og tjener utrolig bra. Nå er minstejenta 5år,

Skrevet

foresten så har jeg ammet og laget middag samtidig.. hihi.. men da var jeg over gjennomsnittet sulten og småen var usedvanlig grinete.. hehe.. ble mye 1. 2. 3. mat de første månedene :)

Skrevet

En supermamma er jo ikke det samme som en husmor. Babybjørn er en god løsning, og ikke minst å gjøre det meste klart når barnet sover. Jeg lager ikke klar maten til mannen min, men de andre barna mine går temmlig raskt ut døren fordi de har 2000 aktiviteter de er med på. Om en er heldig å ha barn som sover om dagen bruker jeg tiden da. Tar 10 min, og så er det bare å sette på osv.

Hadde det ikke vært for barna hadde jeg ikke brydd meg. Førstemann tok gubben med en gang han kom hjem, og å lage mat var jo en pause.

Gjest Tale30
Skrevet

Det blir nok litt bedre når hun faktisk begynner å sove på dagtid, nå sover hun kun på fanget mitt eller ute i vognen når vi triller (gud forby at vi må stoppe for rødt lys)

Jeg hadde vel litt for høye forventninger til meg selv med på permisjonen. Har gjerne undervurdert jobben det er å gå hjemme. Når hun blir eldre blir hun kanskje litt mer rutinemenneske slik at man kan få litt forutsigbarhet.

Jeg er jo fryktelig glad for å ha fått henne, og elsker å gå hjemme med henne, men den følelsen av å aldri få tatt tak i noe her hjemme stresser meg.

Det hørtes kanskje ut som om at jeg hadde en mann som krevde at midagen skulle stå klar og at alt skulle skinne her hjemme. Det har jeg absolutt ikke, disse forventningene stammer kun fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...