Gå til innhold

Noen som vet ang sykemld og utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 40 prosent sykemeldt.

Min mann jobber i utlandet. Jeg skal være med han i den neste perioden han reiser(skal være borte i 3 uker).

Vet jeg må til lege for å få godkjent at jeg kan reise(Har avklart på tlf med legen at det er ok at jeg kan ta fly). Men er det slik at jeg mister sykepengene, altså at jeg må ta full ferie selv om jeg er 40 prosent sykemeldt.

Er sykemeldt pga tunge løft på jobb samt litt høyt blodtrykk, så blir godt med litt avkobling:)

Skal til legen på mandagen, så får vel vikte det der, men tenkte kanskje noen av dere andre vet hvordan disse reglene er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunket skal man ikke være utenlands om man er sykemedt, men man kan søke om å motta sykepenger i utlandet

Nav er veldig restriktive med å utbetale sykepenger i utlandet. Jobber med en søknad nå og de er ikke spes. behjelpelige.

Du må fylle ut et søknasskjema som IKKE ligger på nett og så må du ha legeerklæring som sier at du helsemessig er i stand til å reise og at det ikke forværrer sykdommen,

Mannen min fikk godkjent søknad en gang da sa han bare at han ikke hadde mer ferie (han var skadet i hånden etter fall i jobben og har en jobb som man ikke kan utføre uten at hånden fungerer).

Skrevet

Eg var på ferie i utlandet mens eg var sykemeldt og måtte levere legeerklæring på at eg eg kunne reise sjøl om eg var sjukemeldt, då grunnen til at eg var sjukemeldt ikke gjekk utover det å være utenlands. Eg har kronisk betennelse i armen og kan ikkje jobbe der eg jobber med den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...