Nattinatta Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 så et innlegg nå der ellos har bilstol med isofix.. dette går helt opp til 36 kg. Hvordan er egentlig dette? Hvorfor er ikke andre isofix stoler det da? Det må da være godkjent siden det finnes på det norske markedet? Eller? Noen med erfaringer med dette setet? Kjenner jeg blir litt skeptisk, men å ha et isofix sete som varer så lenge er jo fristende... Noen som har erfaringer med bilstol fra Ellos kanskje? Sånn generelt, og/eller dette setet?
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Så lenge det ikke er et kjent og testet merke hadde jeg uansett styrt langt unna. Ellos hadde en stund noen seter som var helt identiske med de de selger bla.a på Mekk, og som har blitt slaktet i test. De ble solgt under et annet navn, og til en høyere pris. Det iso fix setet har jeg ikke vært borti, men jeg kan tenke med at man etter 18 kg må benytte setet fremovervendt, og med bilens egne seler rundt barnet. Da er det altså kun stolen som er festet med iso fix. Eldste har et kid fix sete fra Rømer, og det er 15-36 kg. Setet har iso fix fester, men man bruker bilens 3 punkt sele rundt barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå