Johan Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 For noen uker siden fikk jeg en tanke i hodet om at det kanskje var to babyer inni magen, siden jeg syntes jeg har blitt stor så fort (er 2.gangs). Og så fant jeg ut at det var mye vanligere med kvalme dersom det er to, og jeg har vært kjempedårlig, begynner så vidt å bli bedre nå. Forrige svangerskap var jeg ikke kvalm i det hele tatt. De siste ukene har jeg vært plaget med veldig mye kløe, og i dag fant jeg jammen ut at svangerskapskløe er vanligst med førstemann, eller dersom det er tvillinger.... Sannsynligheten er nok liten, men jeg har blitt helt oppsatt av tanken, og synes foreløpig det høres bare slitsomt ut... Mannen bare ler av meg;-) Og enda er det 4 uker til UL....
Perledykkeren Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Hei Johan. Vet ikke helt hva jeg skal si jeg annet enn at du ikke er alene. De aller fleste som tror eller får vite at de venter to får SJOKK og mange bruker noen dager på å gråte/få ut følelsene sine etter en evnt UL bekreftelse. Dette er altså normalt og forbigående. Skulle det vise seg at det er to inni der så vil du før eller siden venne deg til tanken og helt sikkert etterhvert glede deg til det du har i vente. Selv fikk vi bekreftet mistanken i uke 7, jeg bare lo og lo og lo og fikk egentlig ikke med meg "en dritt" av hva hun sa annet ett at det var to og at hun lette etter enda flere. VI har to barn fra før og det er klart det er skummelt også og at det kommer til å bli sinnsykt slitsomt i perioder, men alt dette blir bare bagateller når vi tenker på hvor fantastisk det er med tvillinger. (det er jo et mirakel og vi hadde ingen forutsetninger for å få dette). Jeg leste i en tvillingbok at det står at det er en grunn til at akkurat dere venter tvillinger; "Dere takler det". Også en fin tanke å overbevise seg selv om :) Ønsker deg masse lykke til uansett hvor mange du har inni der. Lurer du på noe eller ønsker å sammenligne/sjekke mer så er vi flere som venter tvillinger under TVILLINGER/FLERLINGER linken så du er hjertelig velkommen til å fyre løs det du har på hjertet også der.
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Hei Johan. Jeg har det akkurat på samme måte som deg. men jeg er 3. gangs her...sakal ikke på ul før 1. april, livmoren min går nesten opp til navelen med morkaken foran på høyre side av navelen så der hører vi ikke annet en den når vi leter etter fosterlyd. også får vi inn fosterlyd helt nede på venstre side....syns det er rart at livmoren går så høyt når den lille ligger ved skambene på venstre side hmm merkelige greier men må bare gå rundt å lure frem til 1 april. Jeg tror det bare er en men alle de andre tror det er 2 er ikke lett å holde roen da nei....lykke til på ul
ifie Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Selvfølgelig kan det hende du bærer rundt på to små spirer, men vil bare fortelle deg at jeg har vært helt ubeskrivelig dårlig i begynnelsen av dette svangerskapet (var bare "sånn passe" kvalm forrige gang), og magen begynte å ese alt for tidlig etter min mening! Jeg har vært på tidlig UL, og der så vi bare én, så det går godt an å være både kvalm og stor uten at det er tvillinger! Kløe har jeg desverre ingen erfaring med...
Johan Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2009 Takk for støtte og fine svar. Det er jo selvfølgelig bare å vente og se, men det er jo en hel mnd til UL enda... Men "Perledykkeren" kan jeg spørre deg om du hadde mistanke før den første UL? Og i såfall hvorfor? Det værste er egentlig at hodet har satt seg fast i denne tanken, så jeg sliter litt med å konsentrere meg om så mye annet...
Perledykkeren Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Hei Johan. Hvordan går det med deg? Vet du noe mer enda? Jeg hadde en mistanke helt fra starten av jeg. Kall det intuisjon eller ønsketenkning kanskje?? Den ble forsterket av den intense kvalmen (var ikke kvalm de to første gangene) og det at livmoren tittet over skambeinet i uke 6. Nå skal det sies at jeg etter samleie lå laaang tid med to hender på magen og Coachet meg selv (eller sædcellene om du vil) til å lage tvillinger (ja jeg vet jeg er litt syk, men jeg har bare alltid hatt så innmari lyst på tvillinger). Jeg hadde med andre ord ingen angst, var vel heller litt redd for at jeg skulle bli skuffet hvis det viste seg å være en inni der (noe som jo sjansen absolutt ville være størst for). Hvilken dato er ULen din?
Johan Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har nemlig også hatt mistanke veldig lenge. Men nå kjenner jeg en del liv, og synes vel egentlig det kjennes ut som liv fra bare en... UL er ikke før 3.april (19 uker), så ufattelig lenge å vente.... Så moro at det ble tvillinger da, når du ønsket det sånn;-) Lykke til. Jeg venter i spenning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå