bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 gjerne med en litt ny vri på muffins som gjør de ekstra gode litt lei de vanlige. hehe eller andre oppskrifter på andre enkle kaker man kan "smelle sammen" når man får barselbesøk.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Her er oppskrift på PARISERBOLLER. De er helt vanvittig gode! Ikke sånn som du kan smelle sammen på null komma nix, men du kan lage masse og legge i fryseren. Knallgode når de er tint opp igjen også. Boller: 50 gram gjær 200 g margarin 3 dl melk 1 dl kremfløte 1 dl sukker 1 krm salt 1 krm hornsalt 1 egg 13-14 dl hvetemel Fyll: Tykk vaniljekrem Pensling og pynt: Egg Perlesukker Ha alt det tørre i en bolle Smelt smøret og varm opp melk- og kremfløteblanding til den er lunken Ha dette og egget i det tørre og elt til deigen er glatt og smidig Del deigen i to og kvevle den ut til et stort kvadrat Skjær ut firkanter på ca 6x6 cm Legg en skje vaniljekrem på hver bit og klem hjørnene godt sammen slik at vaniljekremen ikke renner ut. Legg bollene med skjøte ned i papirformer, sett dem på platen og la dem heve tildekket til de har fått dobbel størrelse (ca 1 time). Pensle bollene med egg og strø perlesukker over. Stek dem ved 250 grader i 5-8 min.
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2009 hørtes kjempegodt ut men er nok litt for avansert akkurat nå kjenner jeg første pri er pupp og baby om dagen og deretter søvn så bollebaking går ikke innimellom noe enda lettere oppskrifter da?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Har en supergod rullekakeoppskrift. Sjokoladerullekake. Tar ca 15 min å lage ) Vil du ha den?
Tommage♀♂ Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 De beste muffinsene jeg har smakt er faktisk Toro sine lyse muffins..! Enklere får du det ikke, hehe=) For en litt ny vri kan du dele røren i 2 og ha kakao i den ene delen, evt noen dråper sitron i den andre, og ha litt av hver i hver form, så blir det marmorerte muffins
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2009 rullekakeoppskrift høres mere ut som noe som sklir inn i timeplanen
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 5. mars 2009 #7 Skrevet 5. mars 2009 Ok. Her har du den Kake: 3 egg 1 eggehvite 125 g sukker 2 ss kakao 1,5 ts bakepulver 50 g potetmel Pisk egg og sukker til eggedosis. Bland i kakao, bakepulver og potetmel. Ha bakepapir i en langpanne og hell røren i. Stek i ca 4 min på 250 grader Fyll: 100 g smør 125 g melis 1 eggeplomme 2 ts vaniljesukker Rør smør, melis og vaniljesukker hvitt. Ha i eggeplommen. Smøres utover avkjølt kake. Rull sammen, og VOILA )
cocochin med to små Skrevet 5. mars 2009 #8 Skrevet 5. mars 2009 Lagde Møllerens 1-2-3 muffins i dag, pga de er uten egg og melk og vi har allergibarn, de ble veldig gode - jeg hakket frosne bringebær og bananbiter som jeg hadde i røren, det ble akkurat passe søtt og friskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå