Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem skal man snakke med når man føler verken JM eller fastlegen bryr seg nor særlig?? Eneste JM bryr seg om er at jeg MÅ på glukosebelastning ettersom jeg veide noen kg for mye før jeg ble gravid. Selvom jeg ikke har sukker i urinen, høyt BT eller andre komplikasjoner som tilsier svangerskapsdiabetes .Er nå i uke 29+1 og har lagt på meg hele 700g.

Saken er at jeg engster meg hver morgen, kveld og natt for at noe skal gå galt.

1.Tanta mi fødte i uke 27 (890g/35cm, men hun overlevde)

2.Tanta mi mistet i 7.mnd.

3.Mamma holdt på å miste søstra mi pga morkake infarkt.

Og jeg har ei jente i magen som er veeeldig lite aktivt, men har vært på et par UL. Ordinær, 3d fordi jeg ville det selv og 1 fordi jeg ikke hadde kjent noe på over 2 dager. Og ingen ting fra gang til gang på disse sier noe er feil, men jeg er fortsatt veeeldig engstelig for at noe skal skje.. Merker det tar på med alle disse tankene her... Og ettersom så mange nær meg har hatt det trøblete den siste tiden i sine svangerskap tenker jeg jo bare det negative hele tiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ikke noe moro når man føler sånn... og har så mye bekymringer.... Vondt å gå å engste seg..... Du kan jo kanskje ringe å høre om du kan snakke med noen på føden??

Men hvorfor ikke bare gjennomføre den testen i alle fall?? Da slipper du å tenke noe mer på dèt når testen er tatt....

Jeg måtte gjennomføre den testen selv, bare på grunnlag av at jeg veide noen få kilo mer enn anbefalt før graviditeten... Har aldri fått påvist sukker i urin, el noe annet som tilsier at det skulle være fare... Jeg tenkte bare at det et bedre å teste å få positivt svar, enn å unngå en sånn test og kanskje ha sv.skapsdiabetes å ikke få gjort noe med det....

Det går nok bra med deg og skal du se, så lenge du nesten ikke har lagt på deg og ikke har noen andre symtomer heller tror jeg ikke du bør bekymre deg.... Og da får du jo hvertfall en bekymring mindre:)

Jm og lege vil deg nok bare det beste, det er derfor de vil du skal gjennom den testen...

Lykke til:)

Skrevet

Hvis du har födeplass på Ullevål så ring föden og be å få kontakt med en gaia-jordmor. Det er jordmödre som har spesiell utdanning ifht psykiske ting og du får gå dit å snakke om det du trenger. Rekommenderes varmt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...