Gå til innhold

smerte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sammenlikner du fødselen med? feks smerten som ved å brekke et bein... Går smerten an å sammenlikne med noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.du kan ta all smerte du har hatt i livet og gange det med en million så begynner det å nærme seg. Det er antakeligvis det vondeste du noengang kommer til å gjøre. Å brekke en fot er ingenting i forhold. Kanskje å kappe av en fot er mer sammenlignbart.

Skrevet

Takk, det fikk meg virkelig til å glede meg til fødselen :S hehe... huff!!

Skrevet

Med å be om å få dø...

Men hadde sterk fødsels angst og var livredd.

Fødsel nr 2 ,låg jeg og sang og kosa meg,hadde vondt, men var ikke redd..

Skikkelige sterke mens smerter vil jeg sammenligne fødsel nr 2 med.

Skrevet

Ha ha.. sang og kosa deg, syns jeg ser deg ;) thihi... Hvorfor føder folk flere ganger om det er sååååååå vondt liksom??

Skrevet

Jeg sammenligner det med gallesteinsanfall, jeg. For meg var de to opplevelsene omtrent like vonde, bortsett fra at riene var kortere, og derfor lettere å takle.

Graden av smerte varierer jo fra person til person - men jeg er ganske sikker på at angsten er verre for mange. De fleste klarer ganske mye smerte, så lenge de er sikre på at det går bra. Det er når du blir redd for å dø at det blir virkelig ille... Og heldigvis blir ikke alle redd :-)

Skrevet

Eg kan ikkje samanlikne den med ei smerte eg har opplevd, og eg trur ein gløymer AKKURAT korleis fødselssmerta var (det blir liksom ikkje som å hugse kor vondt det var å slå ei tå, det kan eg hugse veldig godt) fordi ein skal kunne føde igjen.

Sjølfølge er jo dette individuelt, men dette er altså mine tankar. For det er så grønnjævlighælvete når det held på, men to veker etterpå kunne eg glatt født igjen, sjøl om eg hadde ein lang og tung fødsel, nett fordi eg hadde gløymt kor vondt det egentlig var.

Skrevet

Hehe. Begynnende rier kan sammenlignes med mensen på en dårlig dag! Altså, vonde menssmerter ( Jeg klarte ikke sitte i ro f eks).. Deretter tar jo riene seg opp, og blir ENDA vondere. Før pressriene var smertene så intense at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Hadde da rundt 6-7 cm åpning. Klemte hånda til samboern halveis ihjel, men han torde ikke klage å si at det gjorde vondt :)) Men ikke bekymre deg, fødselen går så bra. Under fødselen tenkte jeg egentlig ikke over HVOR vondt det gjorde, bare at det var saabla godt når riene slapp taket. Men så var jeg heldig og fødselen min tok bare 2,5 time :)

Skrevet

Menssmerter, bare at mensen med kraftig endometriose er mye verre...

Skrevet

Pethedin i rompa var nok en veldig medvirkende ting da jeg sang ;0) Har fått fire barn og vil gjerne ha en til .

Skrevet

Den kan jeg også skrive under på.Mens smerter med endo er verre..For etter fødsel får du en herlig baby, men etter mens smerter får du bare blod...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...