Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Vurderer å søke dette studiet til høsten. Så hadde vært kjekt å hørt i fra noen med erfaring. Om det var harde studier? Trives dere med å jobbe som dette? Osv...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Hei:-) Jeg er vernepleier, og kan absolutt anbefale dette! Største grunnen er at du kan variere veldig innenfor mange felt...Jeg elsker å jobbe som vernepleier, fordi jeg liker å jobbe med mennesker med ulike problemer. sjekk ut www.vernepleier.no for grei informasjon:-)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 jeg er også vernepleier. syns ikke studiet var noe hardt, men jeg var veldig motivert for mere skole da jeg tok det. hadde jobbet noen år i helsevesenet også, så hadde noen "knagger"å henge stoffet på. jeg trives i yrket, men syns det har vært tøft å jobbe som eneste vernepleier der hvor jeg er ansatt. har ofte følt at jeg er blitt "motarbeidet". jeg har slitt mellom å finne tid til arbeidet mitt, vite hva jobben min egentlig er, og at jeg blir litt feilbrukt. har blitt satt til mye sykepleieansvar, noe jeg jo i utgangspunktet ikke er. også har man hjelpepleierne som forventer at du skal gjøre alt det samme som dem, og i tilegg vet jeg at jeg skulle fått gjort mye mer. jeg jobber på en dementavdeling. føler selv at jeg kunne gjort en veldig bra jobb om jeg hadde fått lov av enhetsleder til å tatt det faglige avsvaret, men det vil de ikke ha på den avd jeg er på, for da kan jeg vel kreve mere penger. istedet blir det mange småsjefer, og jeg føler jeg ikke kan gå inn å bestemme noe heller når jeg ikke er ansatt som faglig ansvarlig.. men i bunn og grunn så trives jeg med jobben, på tross av at det er litt dårlig arbeidsmiljø akkurat der. angrer ikke på utdannelsen. lærer mye om seg selv også men har ikke rukket å jobbe så masse, pga to svagerskap og permisjoner rett etter utdanningen. lykke til ihvertfall om du går for utdanningen!!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Tusen takk for fine svar! Alltid greit å høre andre sine erfaringer. Er vernepleier og sosionom valget står imellom, men tror jeg faller mest mot vernepleier =)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Hei:) studerer vernepleie,er på andre året nå og trives veldig godt med studiene. jobber også i bolig for funksjonshemmede, og stortrives! pluss at man får erfaring og noe og henge teorien på. men man kan jo også jobbe med mange andre steder en bolig. mulighetene er mange:) info link om vernepleie: http://www.hil.no/hil/startside/nyheter/se_film_om_vernepleiestudiet
<3 N & M <3 Skrevet 5. mars 2009 #6 Skrevet 5. mars 2009 jeg er også vernepleie student. er straks ferdig med andre året:) og jeg koser meg på skolen:) gleder meg masse til å bli ferdig utdannet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå