Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Her har pappaen hatt permisjon i 20 uker, siden jeg er selvstendig næringsdrivende, og det var lettere for ham å ta permisjon. Men da jeg fortalte ei venninne at han fikk lov til å styre dagene sine selv og velge alt som skulle gjøres som det passet ham, fikk hun helt bakoversveis. Hun hadde gitt mannen sin ei detaljert liste over når og hva babyen skulle spise, når og hvor de skulle leke, hva babyen skulle ha på seg til enhver tid, og til og med når faren selv fikk lov til å hvile... Og denne pappaen hadde de 4-5 ukene han hadde krav på... Jeg lurer virkelig på om han fulgte planen som hun hadde laget. Men så til spørsmålet mitt, er det vanlig at mødre detaljestyrer barna sine og deres fedre så ekstremt? Jeg har iallefall nok tillit til at mannen min klarer å ordne opp selv, og om han er i tvil, så greier han å ringe og spørre...
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Syns det hørtes bra ut sånn som du hadde det ja:) Trur far blir mye flinker og forstår bedre barnet når han får styre litt selv:) Men nå skal det jo sies at det kommer en kort info til min kjære også, hvertfall så han veit hvor bleier og reine klær er hen^^ og at det kan være smart å la vesla sove midt på dagen og ikke en time før hun skal i seng^^ Men ellers får han lære seg det andre litt på egenhånd uten at "hu mor" skal passe på hver eneste liten ting, og er det noe som han lurer på så ringer han:) Jeg syns i hvertfall det er godt å "slippe" å tenke på hver eneste detalje
blond Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Hun venninnen din virker temmelig kontrollerende, stakkars mann.
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Det er ikke vanlig her nei, men det er jo ikke uvanlig å måtte spørre den som har "hovedomsorgen" for en baby om hvilke rutiner babyen bruker å ha. Når mannen hadde vært hjemme i noen uker med ungene, så kom jeg litt ut av det og måtte spørre ham litt når de pleide å spise osv, og omvendt, når jeg var hjemme, så spurte han meg, men gav jo hverandre ikke noen lister da, hehe... Føler heller at, trist nok, det er slik som din venninne som har sørget for at det nå antagelig blir mer tvungen pappaperm enn det har vært. Nettopp fordi noen (mange?) kvinner er kontrollfreaker overnfor sine barn, ikke slipper mannen godt nok til og stoler på ham og krever å få hele fellespotten av permen for seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå