Gå til innhold

Hvordan kan man se på andre at de bruker stoff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei søster som vi nå mistenker at gjør det. Adferden er veldig forandra, vil ikke ha øyekontakt med mamma, stikker ut på kveldene og husker ikke helt når ho er hjemme, dropper ut av skolen, bryr seg generelt lite om familien, humørsvingninger, sover mye, spiser masse i perioder, spiser lite eller ingenting andre dager, trener masse. Og nå har ho gått ned i vekt. Her om dagen så påstod ho at ho var slutta å drikke. Har også et pengeforbruk som ikke ligner noe. Jeg har ikke peiling på narkotika, så derfor spør jeg. Jeg har prøvd å søke, men finner ikke symptomer eller ting man kan se etter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig ut som piller eller heroin.

Skrevet

Amfetamin(speed) i de "ikke sove ikke spise" periodene? En går ned i vekt av det, også. Metylfenidat(som er f eks Ritalin-tabletter)?

Hasj er beroligende.

Vanskelig å vite hva det kan være, men kanskje flere stoffer. Er hun under 18, så kan en kreve urinprøver(foreldrene kan).

Skrevet

Ho er over 18(desverre kanskje akkurat der)

men takk for link, skal inn å se :)

håper bare det er en periode som er vanskelig for ho.....

HI

Skrevet

Det at hun har et høyt pengeforbruk tyder også på et problem.

Du finner også en del informasjon på politi.no under Fakta->Narkotika

Er så forferdelig lang link at jeg ikke limer den inn her :-)

Tror dere som familie bør ta tak i dette så fort som mulig, snakk med Familievernkontoret eller lignende så dere får hjelp til å kontakte de riktige instanser.

Jeg har levd med en rusmisbruker, det tok lang tid fra jeg ble kjent med han til jeg forsto at han hadde et rusproblem. Har har gått bak ryggen min i flere år med misbruket sitt, har stor gjeld etc pga rus. Vi har barn sammen og det gjør hele situasjonen veldig vanskelig (vi har akkurat gått fra hverandre).

Nå i ettertid vet jeg at han har hatt problemer opp gjennom hele ungdomstiden sin. Kunne ønske foreldrene hans eller andre hadde tatt tak i problemene hans før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...