Gå til innhold

Har noen opplevd det samme?


mamma til to prinsesser <3

Anbefalte innlegg

Har slitt litt med vondt i nederst i korsryggen, rompen og foten. Da jeg var på kontroll sa legen min at det var bekkenløsning. Det viste jeg jo, men greit å få det konstantert. Nå opplever jeg nummenhet i tre fingre på høyre handen. Nesten som når foten sovner av. Ringte legen min og fikk til svar at det kom av bekkenløsningen og at det var vanlig. Er det noen som har opplevd det samme? Har fått rekvisisjon til fysio, så vi får håpe at det går over. Ganske ekkelt å gå rundt sån hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også bekkenløsning, men har ikke merket at fingrene sovner. Har derimot hatt lrampe i hender og fingre til tider. Fikk inntrykk av at det kunne være pga bekkenløsningen. For min del så hjelper ikke fysio på krampene, men hjelper veldig på smertene med behandling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare veldig gjerne anbefale kiropraktor framfor fysioterapeut mht bekkenløsning. Har hjulpet meg veldig! Og det hjelper fort. Hos kiropr. får du også en form for massasje (triggerpunkter) og øvelser du skal gjøre. Mener bare at i tillegg til det du får hos fysio får du altså også knukket ting på plass, og det er jo det mest vesentlige PS: Det gjør ikke vondt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaran.. E villig til å prøve alt.. :-)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke noe særlig ut at du kjenner det helt ned i foten.

Jeg var til legen pga av bekkenplager i forrige uke og har også hatt kjenninger ned i foten. Han sa at bekkenplager av ulike slag skal i utgangspunktet ikke kjennes nedenfor kneet.

Det kan være noe i ryggen, f eks låsning eller prolaps. Når man er gravid får man ikke gjort så mye med dette. Hvis det er mye/ofte vondt så må man hvile mye.

Jeg har hatt prolaps 2 ggr tidl men ikke på samme plass. Han sa at når det kjennes i foten så er problemet langt nede i ryggen og at hvis man får det minste problem med å tisse så må man til lege å få gjort noe med det omgående. Jeg har vært til privat lege på Byporten legesenter i Oslo. Noen av legene der er veldig flinke.

Jeg har tidl lært at for å få avlaste ryggen så skal man ligge eller gå - ikke sitte eller stå ;o)

Håper at det blir bedre med litt hvile. Jeg jobber 50% siden onsdag i forrige uke og kjenner meg allerede mye bedre. Jeg har mye vondt når jeg sitter.

Lykke til! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Jeg hadde super-vondt i hofta og kunne ikke gå normalt frem til jeg gikk til kiropraktor. Det viste seg at pga graviditeten og den svaien som da naturlig kommer i ryggen, men som min kropp ikke hadde klart. Så fikk jeg redusert bevegelighet i hofta. Etter 2 behandlinger er jeg nå helt fin! ;p

 

Skulle egentlig tilbake igjen neste uke for sjekk, men har null smerter og full bevegelighet så jeg avbestilte timen. Får heller bestille ny time hvis smertene kommer tilbake.

Han sa da at hvis jeg hadde ventet lengre ville det bare blit verre og jeg ville ha fått vondt videre nedover i beinet også.

 

Anbefaler absolutt en tur til kiropraktor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...