metaMORfose Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Har dere alle brus i selskapet? Vi har pleid å kjøpe inn 0,5 flasker, og så får alle en hver. Men så kom sønnen min hjem fra bursdag en gang, og de hadde ikke fått brus. Bare vann. For min del er det greit altså, men gutten var så skuffet.. og en annen gang hadde de ikke hatt kake som de blåste ut lysene på, og det syntes han var ekstremt merkelig. Hva sier dere?
blond Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Vi har aldri hatt brus i bursdagene fordi ungene mine ikke drikker det. Vi har saft og juice og har aldri fått klager på det. Vi har heller ikke blåseø-ut-lysene-tradisjon, noe som første gang var fordi jeg ikke vil ha spytt utover hele kaken... og siden har blitt en vane. Er ingen som har spurt etter det heller. Det er sikkert lokale tradisjoner, men jeg merker også at ungene er veldig åpne for hva en bursdag skal inneholde. Eldstegutten min reagerte en gang det ikke ble sunget bursdagssang og det er vel eneste "klagen" jeg har hørt. Mange gir godtepose når ungene drar, men vi har heller hatt godteri i skåler samtidig som kakene/muffinsene blir servert og det fungerer også godt. Ingen som har spurt om å få noe annet eller mer.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Hadde brus, men kjøpte inn 1,5 litersflasker også hatt opp i plastglass til dem. Dette har sønnen fått på de to bursdagene han ha vært på også. Vi hadde lys på kaken, og det syns sønnen var veldig stas. )
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Vi har alltid brus, men pleier å kjøpe 1,5 liters flasker. Har opplevd unger som ikke vil ha brus, men heller vann eller saft, og da får de selvfølgelig det. Vi har hatt lys på kaka.
alvis Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Vi drikker aldri brus hjemme og har ikke hatt det i bursdagsselskap heller. Jeg har aldri brus hvis jeg inviterer til middag eller lunsj for venninner heller. Kommer liksom ikke på det fordi jeg ikke liker brus. Vi har vanlig saft da:) Nå er jo guttene mine små ennå så jeg vet ikke hvordan det blir da de blir eldre. Kan godt hende de får brus i bursdagen da......har ikke noe emot brus i bursdagsselskap.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 Vann syntes jeg hørtes litt vel kjedelig ut da. Men hadde ikke reagert på om de fikk saft eller juice. Har i de selskapene jeg har hatt hatt brus til dem. Har kjøpt inn 1.5 liter flasker og de har hatt plastikk beger og drikket av. Veldig populært med blandingsbrus her. Så går med en voksen som står og blander brus hele tiden nesten:) Godte poser har vi hatt to ganger. Barna har fått dem i en lek, og det har vært litt for å dra ut tiden på slutten. Så kan de spise godtet når de kommer hjem. Men kan være at jeg heller går for den å ha litt snop i ei skål å bordet. Tror ikke det er så viktig at alle gjør likt i bursdager.
metaMORfose Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2009 For min del gjør det ingenting dersom de ikke får brus i bursdager, men vann er kanskje litt kjedelig, som Kokkeli sa. Mine barn får ikke brus veldig ofte, så det kan godt hende det er derfor han reagerte, at han hadde forventet brus og ikke fikk. Aner ikke, er som sagt ikke noe problem for oss. Barna våre liker forresten ikke saft noe særlig, og minsta tåler ikke juice. i 8 av 10 tilfeller ender det opp med at hun kaster det opp igjen. Dermed vil hun ikke drikke det. De har for all del ikke vondt av å drikke vann, det er nok sukker i en gjennomsnittsbursdag. Godteposer har vi ikke hatt, men har hatt fiskedam med forskjellige småting. Det var populært. Men vi er så restriktive på godteri og sukker i hverdagen, at om de får masse godis i barnebursdager, så er det helt greit synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå