Gå til innhold

Hva er meningen med Livet??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familie, barna, venner..

Kjærligheten..

Gud

Skrevet

Å dele det med andre!!!

Skrevet

Å få barn og leve.

Skrevet

Å ha det bra, sammen med de menneskene rundt deg, som du er glad i! Evnt. sjokolade

Skrevet

Jeg får mye ut av å vaske vinduer

Skrevet

Hva mener dere med 42?

Skrevet

42 stammer fra klassikeren "A hitchhikers guide to the galaxy".

Der ble det konkludert med at meningen med livet var 42. Hylende festlig bok.

Skrevet

gjøre det beste ut av det du har. finne din plass i livet, prøve å følge guds plan så best som mulig. lære og utvikle oss. gjøre godt så du kommer til himmelen når livet er over. d er hvertfall d jeg tenker.

Skrevet

Kommer an på hvordan man tolker spørsmålet.

Hvis spørsmålet er "Hvorfor eksisterer vi? Hvorfor væren istedenfor ikke-væren? Hva er den store planen bak det hele, what's it all about og hvordan henger det hele egentlig sammen?" osv.

Da er svaret mitt: Har ikke filla peiling.

Spør du meg hvordan det er meningen at vi skal leve livet for å oppfatte det som meningsylt - da har jeg selvsagt et subjektivt syn på saken.

Skrevet

har du sett filmen??

lo så jeg grein :)

Skrevet

Vel, opprinnelig er det vel å reprodusere seg. Ellers finner vel mange mening i barn, kjærlighet, venner, penger, sjokolade, mat, trening og en haug med andre greier.

Skrevet

Så rart at du stiller det spørsmålet, for det er et spørsmål jeg stadig vekk stiller meg selv i det siste. Ikke fordi jeg ikke har det bra, snarere tvert i mot. Etter at jeg fant min samboer og hans sønn, klarer jeg ikke å se for meg et liv uten dem. Jeg ser for meg at jeg er 50 på et blunk (jeg er 25 nå), og "da går det bare nedover". Hva er da meningen med livet? Å elske noen, for så å miste de av alderdom?

Glede seg over livet er i alle fall viktig. Sette pris på alt man har. Selv har jeg reist mye, og føler det gir meg utrolig mye. Det er nok individuelt, men jeg tror ikke jeg hadde følt meg så levende hvis jeg ikke hadde sett verden. Jeg har lært meg å sette pris på de små gleder i livet.

Skrevet

Meningen med livet får vi nok aldri svar på!

Ingen vet, men vi er pattedyr som skal reprodusere oss. Det er vel mest det det handler om.

Skrevet

meningen med livet for meg akkurat nå er å ha det godt sammen med familie og venner :)

Jeg vil ikke si at meningen med livet nødvendigvis er å reprodusere seg! Hva med f.eks homofile da?

Skrevet

De har det helt greit fordi samfunnet i dag er så bra. Men hvis man stiller spørsmålet hva som er meningen med livet så er det faktisk å reprodusere seg selv og så dø. Men noen av dere svarer hva dere synes meningen med livet er. Noe annet er hva vi mennesker og dyr opprinnelig er født til. Det er å overleve lenge nok til å sette en ny generasjon til verden som greier seg. Det er alt.

Skrevet

Så mennesker som ikke er i stand til å reprodusere seg selv er "mislykkede" i den fysiologiske betydningen?

Skrevet

Haikerens guide til galaksen er noe av det dummeste jeg har sett. Og er en av de få filmene jeg faktisk ikke orket å se ferdig!

Skrevet

Nei, det er de ikke. Ingen mennesker er mislykkede.

Men dette spørsmålet kan deles i to.

Hva vi mennesker mens vi lever mener er meningen med livet.

Da får du en million forskjellige svar.

Hva er meninge med livet for pattedyr?

Da er det nok å reprodusere seg selv.

Men alle vet jo at man kan ha et lykkelig og godt liv uten barn. Det er et annet spørsmål. Og heldigvis er meningen med livet litt utvidet den senere tid.

Skrevet

Jeg lurer også på hva meningen med livet er.. tror ikke på gud så finner ikke noe trøst der og ser ikke vitsen med å få barn som skal dø igjen .. selv om jeg har barn. Meningen er vel bare å prøve å ha det bra og ikke lure på hvorfor vi er skapt. Alle skal dø en gang så man må bare gjøre det beste ut av situasjonen.. ganske deprimerende å tenke på egentlig

Skrevet

Meningen med livet er reprodusering!!

Men på veien (livet er jo tross lat ganske langt) så skal man ha det mest mulig godt, deilig, fint og bra! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...