Hippiopp Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Jeg skal antakeligvis på overtidskontroll på sykehuset på lørdag, om ikke noe skjer. Er det noen av dere som kan fortelle meg hva de gjør der. Har fryktelig lyst til å bli satt i gang. Er det sjans for det på overtidskontrollen?
Clementine Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 De tar ultralyd, og undersøker deg nedentil. Sjekker om du er moden og har åpning. Noen ganger blir man satt i gang, for eksempel hvis det ikke er modent i det hele tatt. Jeg var ganske moden og de kunne tøye åpningen til to cm, så jeg ble sendt hjem og bedt om å komme tilbake dagen etter for ny sjekk. De er bedre at det starter av seg selv. Dagen etterpå fikk jeg en modningstablett eller hva det nå er de gir, og da gikk vannet med en gang, og jeg fikk rier.
Hippiopp Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2009 Flott! Akkurat hva jeg trengte å vite=) Tusen takk!
Lystpåentiljeg Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Jeg var sist. Da fikk jeg ctg, og ul + 3d UL (hadde akkurat fått det på sykehuset, så de prøvde seg litt frem). ULn var for vekstestimering. Det var ikke tradisjon for å sette i gang den dagen en var på overtidskontroll (vi spurte). Reiste hjem, og fikk beskjed om å ringe kl 7 dagen etter, for å høre om vi kunne komme inn for igangssettelse. Fikk ikke det på morgenen, så måtte ringe igjen kl 12. Da fikk vi beskjed om å komme klokka 14. Klokkka 15 satte de i gang. Åpning ble ikke sjekket på overtidskontrollen.
treningsberta Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 hvilket sykehus skal du til Hippiopp? Jeg fikk ikke overtidskontroll før det var gått 14 dager over, altså den dagen jeg er -15, og syns det var litt sent...?? Hører til på AHUS. Litt forskjellig praksis virker det som... JM min sa at de alltid gjør noe på overtidskontroll etter å ha sjekket vanlig fosterlyd, ctg, ultralyd og modning/åpning, så vurderer de hvor langt du er kommet og "behandling" deretter. Noen blir satt i gang med en gang, men de vil helst sette i gang om morgenen (vet ikke hvorfor), og hvis man har kontroll utpå dagen, blir man ofte bedt om å komme tilbake dagen etter. Evt får man et slags klyster for å åpne mormunnen, hvis den ikke er åpnet. Man kan også få modningsstikkpiller etc... Men dette er bare hva jeg har fått fortalt, kan jo være ulikt fra sted til sted. Lykke til!
Hippiopp Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2009 Jeg skal på Bærum sykehus, og der har de slik kontroll 8 dager etter termindagen. Veldig bra at de gjør det. 14 dager syntes jeg er altfor lenge! Jeg har kjent vesentlig lite liv i dag, så vi tok en tur på sykehuset. Lille babyen har litt lite fostervann, og etter mye om og men fikk vi dra hjem. De var først helt sikre på igangsetting, men så ombestemte de seg..Uhh, ble litt engstelig av det. Ble også litt satt ut at de kalte babyen "han" da de kikket på UL, for vi har sjekket to ganger at det er ei jente... Turte rett og slettt ikke spørre om kjønnet nå. Blir i såfall en rosa gutt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå