Gå til innhold

Varighet fødsel nr 1 og nr 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge varte fødsel nr 1 og fødsel nr 2? Spørsmål til dere som har født minst to ganger :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! fødsel nr 1 var som tatt ut av boka, varte ca 10 timer.

fødsel nr to gikk litt raskere. varte vel med rier i 5 timer, men hadde vont i en halvtime, det var etter at vannet ble tatt. fort og greit.

venter nr tre nå, og er veldig spent på hvordan det blir denne gangen;:)

Skrevet

nr 1. 6 t fra første rie

nr 2 tre kvarter fra første rie

Skrevet

Oi, Herkules!

Jeg hadde og 6 t fra første ri med førstemann.

Bor i oslo og har selvsagt ikke fått barnehageplass, første er nå 1,5 år og mitt mareritt er å måtte dra han med på føden!

Om jeg får nr to innen 3 kvarter føder jeg i bilen!!! OH NO!

Virker som om det er vanlig å ha lettere fødsel andre gang, det er jo bra da:)

GLEDER MEG SÅÅÅÅÅÅNNNNNNN!!!

Skrevet

Med nr 1 tok det 3 1/2 timer fra vannet gikk til han var ute.

Med nr 2 tok det 1t og 45 min fra første rie :)

Så denne gangen blir jeg sikkert liggende i mange mange timer før jenta mi vil ut.....jeg håper ikke det. Vil så gjerne ha en rask fødsel denne gangen også.

Får bare krysse fingrene :)

Skrevet

Med nr 1. tok det 16 timer fra riene startet til babyen kom. Med nr. 2 tok det 3,5 timer! Er veldig spent denne gangen. :)

Skrevet

Tok ca 2,5 time fra første rie til mini var ute sist.. Og da måtte jeg holde igjen en time (pressriene kom før de to siste cm åpnet seg, men hører med til historien at de aldri gjorde det..) og fikk en stor gutt i tillegg, men hadde likevell en fin fødselsopplevelse :)

Speeeent på neste... :)

Skrevet

Hehe, nå var ikke spm'et myntet på meg, måtte bare skrive inn for slike tråder gjør meg alltid nervøs siden det gikk så fort første gangen :P Men så er det de som har født mye raskere enn meg også.

Skrevet

så godt å høre at det har gått temmelig fort med nr.1. Jeg har hørt at "alle" førstegang fødende bruker 2døgn osv...

Skrevet

Nr.1: 26 timer fra første rie

Nr.2: 9 timer fra første rie

Skrevet

første tok 4t15min fra første rie, vannet gikk ca 45min før riene starta..

andre starta m liten blødning,så begynte riene etter ca 30 min...og 1t40min var han ute ;)

så er veeldig spent denne gangen,trur ikke vi venter lenge m å reise denne gangen.. ;)

Skrevet

Første fødsel var ekstremt slitsom med maserier i ca 1 1/2 døgn før de effektive riene begynte. Fra vi ble skrevet inn på sykehuset (på tredje forsøk...) til gutten var ute, gikk det ca 8 timer. En lang og hard arbeidsdag...

Andre fødsel startet med forsiktige rier etter å ha blitt strippet hos jm i 15-tiden. Gikk hjem, spiste, slappet av og tok det med ro. "Sjekket inn" på sykehuset i 20-tiden, og gutten ble født kl 01 om natten - altså 5 sykehustimer.

Skrevet

nr 1: 29t

nr2: 5 og ett halvt døgn.( 132 t)

Skrevet

Mammas:

Snakker vi aktiv fødsen i 132 timer??

Min første: fra første riie 57t og 40 min

nr 2: fra første riie snaue 5 timer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...