Ettervinterkommervår Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Hvor lenge varte fødsel nr 1 og fødsel nr 2? Spørsmål til dere som har født minst to ganger :-)
MonaV Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 hei! fødsel nr 1 var som tatt ut av boka, varte ca 10 timer. fødsel nr to gikk litt raskere. varte vel med rier i 5 timer, men hadde vont i en halvtime, det var etter at vannet ble tatt. fort og greit. venter nr tre nå, og er veldig spent på hvordan det blir denne gangen;
Herkules Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 nr 1. 6 t fra første rie nr 2 tre kvarter fra første rie
beredt Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Oi, Herkules! Jeg hadde og 6 t fra første ri med førstemann. Bor i oslo og har selvsagt ikke fått barnehageplass, første er nå 1,5 år og mitt mareritt er å måtte dra han med på føden! Om jeg får nr to innen 3 kvarter føder jeg i bilen!!! OH NO! Virker som om det er vanlig å ha lettere fødsel andre gang, det er jo bra da:) GLEDER MEG SÅÅÅÅÅÅNNNNNNN!!!
Dossa :) Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Med nr 1 tok det 3 1/2 timer fra vannet gikk til han var ute. Med nr 2 tok det 1t og 45 min fra første rie Så denne gangen blir jeg sikkert liggende i mange mange timer før jenta mi vil ut.....jeg håper ikke det. Vil så gjerne ha en rask fødsel denne gangen også. Får bare krysse fingrene
Venter nr. 3 i mars Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Med nr 1. tok det 16 timer fra riene startet til babyen kom. Med nr. 2 tok det 3,5 timer! Er veldig spent denne gangen.
Ungspika_m_gutta Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Tok ca 2,5 time fra første rie til mini var ute sist.. Og da måtte jeg holde igjen en time (pressriene kom før de to siste cm åpnet seg, men hører med til historien at de aldri gjorde det..) og fikk en stor gutt i tillegg, men hadde likevell en fin fødselsopplevelse Speeeent på neste...
Ungspika_m_gutta Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 Hehe, nå var ikke spm'et myntet på meg, måtte bare skrive inn for slike tråder gjør meg alltid nervøs siden det gikk så fort første gangen Men så er det de som har født mye raskere enn meg også.
Maags Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 så godt å høre at det har gått temmelig fort med nr.1. Jeg har hørt at "alle" førstegang fødende bruker 2døgn osv...
Gullkornet! Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 Nr.1: 26 timer fra første rie Nr.2: 9 timer fra første rie
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 6. mars 2009 #11 Skrevet 6. mars 2009 første tok 4t15min fra første rie, vannet gikk ca 45min før riene starta.. andre starta m liten blødning,så begynte riene etter ca 30 min...og 1t40min var han ute så er veeldig spent denne gangen,trur ikke vi venter lenge m å reise denne gangen..
@nneliten Skrevet 6. mars 2009 #12 Skrevet 6. mars 2009 Første fødsel var ekstremt slitsom med maserier i ca 1 1/2 døgn før de effektive riene begynte. Fra vi ble skrevet inn på sykehuset (på tredje forsøk...) til gutten var ute, gikk det ca 8 timer. En lang og hard arbeidsdag... Andre fødsel startet med forsiktige rier etter å ha blitt strippet hos jm i 15-tiden. Gikk hjem, spiste, slappet av og tok det med ro. "Sjekket inn" på sykehuset i 20-tiden, og gutten ble født kl 01 om natten - altså 5 sykehustimer.
godiva med 3 gull Skrevet 7. mars 2009 #14 Skrevet 7. mars 2009 Mammas: Snakker vi aktiv fødsen i 132 timer?? Min første: fra første riie 57t og 40 min nr 2: fra første riie snaue 5 timer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå