Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På ultralyd ble vi satt to uker tilbake, oe jeg vet ikke kan stemme. Men hvis man regner med at de kan ta litt tid før egget blir befruktet osv så kan jeg gå med på fem dager eller en ke tilbake. Sa dette til min jordmor som ds var nokså enig med meg ift hvor høyt opp livmor var osv, så hun skrev opp og sa hun skulle ordne med overtidskontroll en uke over mi mens termin. Men er så redd for å gå for lenge også dør babyen fordi den er for stor. Eller noe sånt.

Huff!! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for jeg greier ikke la vær å tenke på det heller. Er ikke sånn at jeg tenker på det hele tiden, men det dukker opp med to tre dagers mellomrom. Har vært så mye om overalt i det siste synes jeg. Ei vennine av meg gikk tre uker over menstermin (som hu sto på var riktig) og da en uke over ultermin og etter hu hadde føda med hastsnitt sa legene til hu at hu hadde hatt rett hele tiden.

men jeg får vel bare håpe at bbayen kommer av seg selv når den er ferdig og helst da litt før, selvom det er første.

Men hvis min termin stemmer, vil det da si at babyen er liten? Noen som har føda før som har blitt satt tilbake men føda rundt menstermin? Har babyene vært små da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen min fikk nettopp. Det var ca to uker forskjell på det hun mente var termin og UL-termin. Hun fikk ca to uker før UL-termin og babyen var under 3 kg. Ca 2700 om jeg ikke husker feil. Så på henne var nok UL termin riktig.

Men om du er bekymret, så er jo bare å be om ekstra oppfølging når det nærmer seg det du mener er riktig termin. De finner jo fort ut om babyen har det bra. Husk: Det er alltid nån det ikke går bra for. Men tenk heller på alle de tusen babyene som blir født både før og etter termin som er helt friske! Dem vet hva dem holder på meg. Vi har flinke folk i helsesektoren i Norge. Så det går helt sikkert fint med deg skal du se. Selv fødte jeg 5 uker før UL termin sist. OG UL terminen ble justert 4 uker tidligere enn den opprinnelige terminen min. Ergo fødte jeg over 2 mnd tidligere enn vi først beregnet. Men det har gått helt fint. Sitter en jente på 3,5 år her å synger av full hals :)

Skrevet

Tror ikke dette er så uvanlig..

Jeg har ei venninne som ble satt tilbake 16 dager på UL.Hun sa dette umulig kunne stemme siden hun da måtte ha blitt gravid samme dag som testen ble tatt,noe som er helt usansynlig.

Men hun gikk likevel 3 dager over UL termin og fikk ei frisk og fin jente på over 3 kg..

Skrevet

Det kan hende babyen din bare er liten.. Min nummer en var 2900 gram født tre dager over ul og mens termin, Nummer to var 3460 gr 13 dager over min termin, hadde ikke ul termin... Men babyen var overtidig så legene.

Nummer tre om på min dato og 12 dager før ul-termin, var liten 2750 gr.. men når en samenligner med de andre to var hun "riktig" størrelse. Legene mente hun ikke sa tidlig ut, og at min termin nok stemte best likevel... Selv om hyn var liten.

Vi får nok bare små barn vi , og det syns jeg egentlig bare er greit :-)

Skrevet

Takk, takk:) For det jeg tenker på er jo at det blir fød barn til termin som veier 2700 eller 2800 og som da er mindre en de andre, på samme måte som det blir født barn som veier 4500. De er jo forskjellige i både vekt og lengde, så hvem bestemmer at det ikke også er sånn i magen? Det var iallefall noe sånt jordmor sa, at de tar ul o uke 18 fordi da er de mest mulig like, men hu mente at ikke alle måtte være det allikevel. Har nesten samme som du over her sier, hvis ul terminen stemmer så ble jeg gravid to dager før positiv test og det er jo litt rart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...