Gå til innhold

Dere som er gift - hvordan fridde han?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører om mange kreative frierier - hva opplevde du?

Og hva synes dere om frieri i det offentlige rom? Jeg føler at det er noe privat som ikke så mange andre har noe med, men det er bare meg.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke gift med en han, og hun fridde ikke.

 

Offentlige frierier er sikkert fint om ens tilkommende har sansen for slikt. Selv hadde jeg antagelig sagt nei og blitt rasende.

Skrevet

Han fridde ikke. Vi ble enige om å gifte oss.

Skrevet

Jeg fridde til han. Han sa JA.

 

Orket ikke vente på at han skulle gjøre det.

Skrevet

Han fridde i senga i mørket en sommernatt etter at vi hadde lagt og pratet i et par timer:) Var egentlig veldig fint. Og helt spontant - ringene kjøpte vi dagen etter.

Jeg hadde ikke likt et offentlig frieri, glad for at det var så enkelt og personlig.

Skrevet

Han fridde ikke, det gjorde jeg :-)

Skrevet

Er ikke gift enda, men frieriet kom i Paris... Etter vi hadde spist en fantastisk biffmiddag på en utrolig koselig restaurant, han tok meg i hånden og fortalte hvor bra han syns vi har det sammen. Og at han gledet seg til å bygge hus sammen med meg, få flere barn sammen (dette var før jeg ble gravid igjen), og han syns vi hadde vært igjennom så mye og allikevel klart å holde sammen... Så lente han seg litt bakover og plukket opp noe fra lomma si, reiste seg opp, satte ringen på fingeren min, gikk ned på kne og sa "Vil du gifte deg med meg?"

 

Som tatt ut av læreboka den der ja :D

Skrevet

Ikke så kreativt, men allikevel helt flott. Han gikk ned på et kne den dagen jeg var ferdigutdannet som sykepleier, hadde en langstilket rose og en nydelig ring. Sa masse fine ord og spurte om jeg ville gifte meg med han. Jenta vår som da var 6 år var tilskuer.

 

Hadde han fridd i det offentlige rom hadde jeg blitt dritflau og sur, syns det er teit rett og slett. Blir helt flau over det frieriprogrammet som går på tv (nrk?), det blir ikke mer harry enn det der. Kle seg ut som ei prinsesse liksom, eller Max mekker, hallooooo!!?!

Skrevet

Vi var på en stooor hytte på fjellet, sammen med en hel haug med venner og feiret nyttår. Spiste en bedre middag ved langbordet, koste oss masse hele kvelden, ut og se på raketter og kysse det nye året velkommen ;o) Vel inne i hytta igjen reiste han seg og ville si noen ord. Først om at det var så hyggelig at vi alle hadde klart å få til å samles, ikke alltid like lett..blant annet fordi (i hans tilfelle) jeg opptok så mye av hans tid. Og det ville han gjerne at jeg skulle fortsette å gjøre. Han snudde seg mot meg og sa noen vakre ord (jeg husker ærlig talt ikke ordrett hva han sa, men han snakket om meg, og om oss). Så gikk han ned på kne, tok frem en ring, sa jeg elsker deg og bøyde hodet...*sukk* Jeg synes det var så fint!! Han tilbød seg liksom til meg, i stedet for å spørre "vil du gifte deg med meg?". Vennene våre ble litt tatt på senga, jeg hadde noen anelser, men ble litt overrasket over at det skjedde der og da :o)

Skrevet

En halvødeøy i Malaysia =0) ved strandkanten. Satt oss på en krakk eneste vi hørte var havet og noen aper som lekte litt lengre borte. Så satt han seg ned på kne fridde=0) Må ta med jentene dit en dag til krakken vår=0)

Skrevet

Ojsann er visst gravid med nr 2.Skal vi gifte oss ? Ok, når?, og så satte vi dato :0)

Skrevet

Fridde og fridde...vi lå i senga, etter sex, ja, og så sa han: "Vi skal ikke bare gifte oss?"

Og så sa jeg: "det kan vi"

 

Han var 23 og jeg var 18. Nå er jeg 28 og har vert gift i 9 gode år.

Skrevet

Er ikke gift enda. Men han fridde i Roma! :) På valentinesday, forran Trevifontenen! :) Frieriet ble etterfulgt av 5-retters middag på en fantastisk, liten og koselig italiensk restaurant! :)

Skrevet

Det var sommer og jeg var høygravid ( i 8.mnd) Vi var mye borte fra hverandre denne sommeren. Han jobbet og bodde i studentleiligheten vår og jeg og min datter var hjemme hos min mor.

Jeg tok flyet og skulle "besøke" han noen dager da han hadde fri. Første vi gjorde da jeg kom var å kle av oss alle klærne og ha deilig segx tjihi, vi var sååå forelsket (hadde vært sammen et år bare).

Da vi var ferdig begynte han å fable med noe under sengen, så bare en stump som stakk opp hehe. Og der fann han frem ringene og gikk ned på kne foran sengen og fridde til meg:) Jeg var så glad og han også, så der lå vi og omfavnet hverandre( så godt vi klarte med min bollemage:)

 

Jeg synes det var veldig romantisk. Egentlig hadde han planlagt at han skulle ta meg med opp på fløyen den kvelden og fri der. Men han klarte ikke å vente. På kvelden gikk vi tur i byen og var på resteurant og kjøpte oss en bedre middag.

Giftet oss sommeren etter:)

Skrevet

han fridde i siste pakken i pakkekalenderen :) veldig koselig, hverdagsromantikk. vært gift i snart 2 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...