Gå til innhold

Til dere kaffedrikkere:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mage kopper drikker dere for dagen?

har trappa ned fra trakterkaffe- til pulver.(så den er ikke så sterk) drikker ikke mere enn 2 kopper, som anbefalt av legen.

Nysgjerrig da vettu:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå drikker jeg ikke kaffe daglig en gang, men i dag følte jeg for å skjemme meg selv bort litt, så da ble det en dobbel latte! :) Drakk ikke hele heller faktisk, men det var godt.

Når jeg drikker kaffe, blir det ikke mer enn to kopper den dagen. Det gikk faktisk overraskende greit å kutte kaffe, for det smakte nemlig ikke noe særlig gjennom første tri. Jeg var tussete etter kaffe før det.

Skrevet

ja, klarte å holde meg unna 1.trimester:) men får sånne ''kikk'' til tider:) må ha det- bare MÅ ha det:) var akkuratt det samme jeg hadde med den første også:))

Skrevet

Uff, skulle nok vært flinkere... Men holder meg til maks 2 kopper da (eller rettere sagt krus). Får hodepine uten kaffe, så jeg unner meg hvertfall 1 kopp om dagen slik at jeg unngår så mye paracet.

Skrevet

Jeg elsker kaffi, og pulver er ikke et alternativ. Usj...

Drikker nok 2-3 kopper pr dag tenker jeg. De andre gangene jeg har vært på tjukken var 5 lov:)

Skrevet

OJ! viste ikke at det var noen grense jeg!

drikker minst 3 kopper hver dag. men har drukket pulverkaffe i det siste så den er ikke så sterk.

ofte ligger jeg på en 6-7 krus om dagen... huffda.

hva skjer når man drikker for mye kaffe?

Skrevet

Man øker risikoen for spontanabort littegrann.

Skrevet

hehe, får skallebank uten, jeg også. og er ikke særlig imponert over pulverkaffen heller:S smaker bare vann, med hint av litt kaffe oppi!

ja, legene som anbefaler max 2 kopper pr. dag. men da mora mi gikk med oss ungene, var det ikke snakk om 2 kopper, men 2 kanner.

er vel i det 1. trimester det er sjans for spont.abort, hvis en drikk for mye kaffe. Trur ikke det er noe farlig etter det:) (I hope)

Skrevet

Forresten er det veldig lite koffein i instantkaffe i forhold til vanlig kaffe, så da kan man jo slappe litt mer av om man drikker den type kaffe.

Skrevet

er 23 uker så faren for spontan abort er vel borte.. men er helt avhengig av kaffe.

Kan jo bare fortsette med pulver kaffen da, for jeg syns den er like god som trakter kaffen. (ikke på kafe da selvfølgelig, den er best.)

husker legen sa til meg forrige graviditet at jeg ikke skulle drikke mer enn en halv liter cola hver dag. Fikk helt sjokk syns det var utrolig mye. men jeg drikker aldri cola. kanskje ett glass 2 ganger i mnd...

hun nevnte ikke noe om kaffe. ikke som jeg husker ihvertfall. (selektiv hukommelse kanskje.. )

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...