Gå til innhold

Overdraging av hus ved samlivsbrudd


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er reglene for overdraging av hus til en av partene i et samlivsbrudd?

 

Ble fortalt at vi måtte betale 2.5% av husets verdi siden vi ikke er gift eller har tinglyst samboerkontrakt. Er det noen som kjenner til disse reglene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke svaret. Men om man tenker generelt: En overdragelse er jo et salg- selv om man selger til en man kjenner. Dersom huset ikke er tinglyst på dere begge, så kan det vel hende at dere må betale nytt tinglysningsgebyr ved overdragelse til den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...