Klar=) Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Hvordan er reglene for overdraging av hus til en av partene i et samlivsbrudd? Ble fortalt at vi måtte betale 2.5% av husets verdi siden vi ikke er gift eller har tinglyst samboerkontrakt. Er det noen som kjenner til disse reglene?
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Jeg vet ikke svaret. Men om man tenker generelt: En overdragelse er jo et salg- selv om man selger til en man kjenner. Dersom huset ikke er tinglyst på dere begge, så kan det vel hende at dere må betale nytt tinglysningsgebyr ved overdragelse til den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå