Nea og juniors mamma Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Bruker olje i badevannet og bader ca annenhver dag. Krem har ikke hatt den store effekten (har ikke prøvd A-krem) og det er verst på håndledd, håndbakke og ankler/føtter. Tenker her er det mest friksjon og tørr inne luft som kommer til. Overgangen fra fostervann til luft er jo voldsom, men skal det være så ekstremt???
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Lillegutt hadde og sån, det er helt normalt. Det tok noen uker før huden var skiftet ut...Leste i spedbarnsboken som jeg fikk på sykehuset at det ikke er nødvendig/hjelper å smøre med masse kremer. Ser nok verre ut en det det er=)
Novembergutten Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Normalt ja - gutten min var også slik. Han kom to uker over tremin, og hadde ligget i fostervann lenge. Da blir de litt ekstra tørre. Kunne dra av hud på hendene hans de første ukene. Går vekk :-)
marinas skatt Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Min datter flasset av over hele kroppen i ca 3 uker før hun ble fin i huden. (Født 17 dager på overtid.) Jeg badet henne hver dag og hadde mye boots badeolje i vannet . Smurte ekstra med A-krem på håndledd / hender og føtter. ( Hun var så tørr rundt håndleddene at hun en periode sprakk i huden ) Overtidige barn er ofte tørre i huden. De kan også ha behov for ekstra drikke. ( Smøre innenifra )
Nea og juniors mamma Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2009 Takk jenter, godt å høre fra andre med samme erfaring. Man blir jo litt bekymret når en står der uten erfaring. Har atopisk eksem og er veldig redd for at snuppa skal få det også.
Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta Skrevet 5. mars 2009 #6 Skrevet 5. mars 2009 Ja, jeg husker at jenta mi var helt ekstrem på magen! Føltes litt skummelt, for jeg kunne rulle/rive det av, men lot det være i fred. Hun ble badet i vann med olje, og det var det. Smurte vel litt ekstra olje på når det var som verst, men ingen kremer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå