Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Noen som vet om det er mulig å studere til dette (nettundervisning ol.), med full jobb ved siden av? Finnes det nettbasert undervisning for å bli førskolelærer? Har så innmari lyst til å bytte yrke! Elsker å ha kontakt med barn. Jobber nå som en slags HR-konsulent/salg som er noe helt annet...Regner med at jeg vil få litt dårligere lønn, menn nå er jeg lei av å være i en jobb jeg ikke trives med. Ønsker et arbeid med mening. Er ellers åpen for forslag til yrker som har med barn å gjøre!! MEN, jeg ønsker ikke bli barnehageassistent grunnet alt for lav inntekt.
Himmel og hav Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Hvis du går på sidene til Høgskolen i Telemark, så finner du en del der: http://www.hit.no/nxcnor/content/view/full/21277 Jeg har ikke tatt førskolelærer, nettbasert, så jeg aner ikke hvordan det vil fungere med full jobb ved siden av. Uansett - lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 På høgskolen i hedmark avd hamar kan du ta førskolelærerstudiet nettbasert. Har ingen erfaring med det over nett, men har en bekjent som tar studiet over nett. Hun er på det tredje/siste året og hun jobber ved siden av. Litt usikker på om det er fullt, men vil ikke tro at det er noe problem å ha full jobb så lenge du går inn for det. Men det vil nok sikkert kreve at du leser når du har fri. Går selv førskolelærer(ikke nettbasert), og mener det er et relativt lett studie.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Har tatt desentralisert førskulelærarutdanning (deltidsstudie) i tillegg til 100% stilling.... relativt lett studie??? Vel, det er vel litt etter kva ein gjer det til!!! Det er eit stort pensum, og kan vere tungt lesestoff. Eg hadde ikkje mulighet til å gå redusert stilling under utdanninga, og det fekk eg "betala" for seinare! Eg møtte veggen. Så det å sei at det er lett å ta utdanninga når ein har fulltidsjobb....nei, det er ikkje lett! Det er mykje oppgåveskriving og lesing. MEN det er eit kjempegildt studie!!! Eg hadde gjort det same omatt, så det er til å anbefala. Men ikkje la nokon få deg til å tru at det er lett, for det krevs lesing! Lukke til!!!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Anonym 17:39. Jeg skreiv at jeg mener at det er et relativt lett studie. Det vil si at det er min mening. Har ikke påstått at det er lett å jobbe og studere! Skreiv bare at jeg synes studiet i seg selv ikke er så krevendes. Men igjen, det er min personlige mening. Så klart kreves det lesing, det er jo en selvfølge(var ikke meningen å uttrykke noe annet).Er vel ingen som forventer å fullføre et studie uten å åpne ei bok. Men vil tro at så lenge man går inn for det vil man klare (nett)studie og jobb. Er ikke den som er spesiell skoleflink, men har da snart kommet gjennom utdanningen med nesten toppkarakterer. Uten så veldig hard innsats. Som du sier, det kommer ann på hva man gjør det til selv. Mulig det også er forskjellig fra studiested til studiested hvor krevende det er:)
MamiK Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Jeg vet at noen barnehager, i alle fall Barnebygg er interessert i å betale skolegangen for deg, hvis du har jobba der litt. Jeg ble tilbydt dette etter bare noen mnd i en av dere barnehager. Det gikk ut på å jobbe 50% og gå 50% på skole, men få 100% betalt. Det betød jo igjen at du var bundet til den barnehagen i x antall år etterpå. Så da skal man være ganske trygg på barnehagen først! Studerer selv til førskolelærer ved et Universitet, og syntes ikke det er et lett studie. Det er mye pensum. Vet om noen som prøver å ta det som privatist, men som stryker og stryker. Vet også om ei som tar det gjennom Høskolen i Telemark, men hun jobber ikke ved siden av. Likevel tar hun det som nettstudie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå