Gå til innhold

De som er hjemme med barna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare late, og orker ikke å begynne jobbe igjen. Så de lar heller barna henge i ræven på mor. Tror dere virkelig at dere er bedre på pedagogikk og at barna får bedre sosial kompetanse ved å være hjemme med bare mor?

Begynn å jobb å la barna få et liv utenom hjemmet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hilsen eksperten sjøl...

Skrevet

Jada, når de skjønner hvorfor mamma er borte halve livet deres. Før det så skal jeg være hjemme og vise de hvor masse jeg elsker dem. HELE dagen. Og se henne utvikle seg. Det går dere som jobber fra de er 1 å glipp av.

Skrevet

Enn alle de som ikke får barnehageplass da...skal de bare sette ungene på trappen og gå på jobb...nei la de som vil gå hjeme med ungene gjøre det...hadde vi hvert så heldig å klart oss med en inntekt skulle jeg også gjerne gått hjemme med ungene

Skrevet

He he.. Noen som slår tilbake.

Kan bare snakke for meg selv. Har 4. De har vært hjemme til 3-4 år. Og de har gått i forskjellige avdelinger. Og alle av personal sier jeg har de mest fantastiske barna de noen sinne har jobbet med. De er de vennligste, mest hensynsfulle og mest inkluderende barna som noen sinne har gått i barnehagen. Blir så skamrost at jeg nesten blir flau.

Og telle til 30 og mange sanger kan de i toårsalderen her hjemme.

De har iallefall sagt til oss at de er heldige som har oss til foreldre.

Dette ble så mye skryt at jeg må signere med :

Skrevet

Jeg er lat det har du rett i. Men at barna henger i ræva på meg kan du ta meg i ræva på, det stemmer ikke! Den er nemlig planta godt nedi sofaen mens barna og jeg ser på glamour.

Pedagogikk og sosial kompetanse er ikke det viktigste her i livet, så å måtte gå i barnehagen fordi de kanskje er litt bedre på det enn meg syns jeg ikke er nødvendig før de nærmere seg 3 år. Da først har de behov for å få et liv utenom hjemmet så du så pent kaller det, om det å gå i barnehage er det du legger i det uttrykket.

Skrevet

He, he det sier de til meg også. Og jeg har gått på jobb hele tiden. Tror nok det handler mer om du er en ressursterk person i utgangspunktet. Hvis du er ressurssterk mor er det ikke så farlig enten du er hjemme eller i jobb. Hvis du er en ressurssvak mor er det nok en fordel med barnehage.

Skrevet

Mulig du er ressurssterk. Men om du er HI vil jeg kalle deg veldig ureflektert. For det synst jeg var skrevet av en navlebeskuer i froskeperspektiv ;-)

Hilsen anonym 13.01

Skrevet

Hi har tunnelsyn, som mange andre.

Har vel dårlig samvittiget...

Skrevet

I min drømmeverden får alle familier lov til å velge hva som passer dem, og ingen dømmer dem for det!

Skrevet

Dette er nesten for dumt til å ta seriøst, men jeg svarer likevel:

"Er bare late, og orker ikke å begynne jobbe igjen."

- Jeg bygger opp mitt eget firma på kvelds- og nattestid når ungen min sover. Lat? Jeg har aldri jobba så hardt og så mye før.

"Så de lar heller barna henge i ræven på mor. Tror dere virkelig at dere er bedre på pedagogikk og at barna får bedre sosial kompetanse ved å være hjemme med bare mor?"

- Jeg ER pedagog. Og det er faktisk bevist nå at den ikke-kognitiv kompetansen er like høy hos hjemmebarn som barnehagebarn. Du finner rapport hos Kunnskapsdepartementet hvis du lurer. Dessuten: hvilket barn tror du får best sosial trening? Det barnet som får være med og møte store og små mennesker på flere forskjellige arenaer gjennom en gitt uke, eller det barnet som blir plassert i den samme barnegruppa hver eneste dag?

"Begynn å jobb å la barna få et liv utenom hjemmet!"

- Mitt barn har antagelig et rikere liv utenfor (og i) hjemmet enn et barnehagebarn i full plass har, og jeg har også muligheten til å justere dette etter dagsbehov og form.

Var det noe mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...