Gå til innhold

reise hjem rett etter fødsel? (samme som 2.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er "lov" å reise hjem rett etter fødsel på KK, Haukeland?

Er ikke så fristet på flermannsrom, lå på barselloftet med pappaen med førstemann. Synes det er greit nok at de har kuttet tilbudet pga plassmangel, men siden jeg er andregangs kunne jeg godt tenkt meg å reise hjem med en gang om alt er ok.

Er sikker på at ammingen går fint med mindre noe skulle være galt, ammer eldstemann enda så får raskt i gang prod. Eneste er at jeg hadde mye etterrier med første, regner med dette blir verre, og generellt sett følte jeg meg jo "herjet" etter fødselen. Hadde vært greit å kunne få hjelp av jordmor uten å måtte dra helt inn igjen, bor 30 min unna Haukeland. Noen som vet om det går ann å få jordmor hjem etter fødsel i Bergensområdet?

Noen som har reist hjem rett etter og som har erfaringer med det? Hva med bilstol, er ikke det rart å sette en helt fersk beibis i bilstolen? ;-D

Er nesten sånn at jeg får lyst å forsøke å føde hjemme, men pappaen har lagt ned veto der, jeg skal på sykehuset. Ser for meg han slepe meg avgårde mens jeg ligger hjemme i gangen og blånekter og holder meg fast i dørkarmen, hehe;-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de fleste sykehus har en 4 timers regel. Dvs at man kan, på eget ansvar, reise hjem tidligst 4 timer etter fødsel. Hos oss måtte vi signere et papir på at vi tok alt ansvar selv.. Jeg reiste hjem dagen etter siden gubben skulle på julebord samme kvelden som jenta vår ble født. Så ikke no vits i å reise hjem og sitte der alene, så venta til dagen etter..

Skrevet

Så må det være mulighet for deg å få tatt den blodprøven av barnet 72 t etter fødselen. Men hvis det er lett å gjøre det, du ikke er rhesus negativ eller har brukt epidural, tror jeg du står ganske fri til å dra hjem. Og så fremt alt er bra med babyen da! Men den første kontrollen tas dagen etterpå da, men har jo hørt at folk har reist hjem raskt.

Skrevet

Tror ikke det er noe problem på noen sykehus, men du må tilbake til sykehuset for at ungen skal undersøkes av lege (reflekser, hofter osv), pluss at du må tilbake for føllingtesten (blodprøve) og hørseltest.

Er du heldig kan alle disse tingene samles på en dag så du slipper med en tur tilbake til sykehuset. Du får nesten høre med dem...

Skrevet

Jeg reiste hjem etter 6 timer. Måtte vente minst 6 timer for at hjerte skulle stabilisere seg så legen kunne sjekke det. Kom tilbake etter 3 døgn for å ta føllingstesten og hørselstest. Var helt fantastisk i forhold til å pines og ble mer og mer utslitt på sykehuset.

Skrevet

på kk har de tidlig hjemreiseprosjekt. da kan du reise mellom 4 og 24t etter fødsel. i løpet av de 10 første dagene får du jordmor 3 ganger på hjemmebesøk. da tar hun føllingsprøven hjemme hos deg, så slipper du å dra ned igjen for å gjøre det. står mer om dette på kk sine sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...