Gå til innhold

reise hjem rett etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er "lov" å reise hjem rett etter fødsel på KK, Haukeland?

Er ikke så fristet på flermannsrom, lå på barselloftet med pappaen med førstemann. Synes det er greit nok at de har kuttet tilbudet pga plassmangel, men siden jeg er andregangs kunne jeg godt tenkt meg å reise hjem med en gang om alt er ok.

Er sikker på at ammingen går fint med mindre noe skulle være galt, ammer eldstemann enda så får raskt i gang prod. Eneste er at jeg hadde mye etterrier med første, regner med dette blir verre, og generellt sett følte jeg meg jo "herjet" etter fødselen. Hadde vært greit å kunne få hjelp av jordmor uten å måtte dra helt inn igjen, bor 30 min unna Haukeland. Noen som vet om det går ann å få jordmor hjem etter fødsel i Bergensområdet?

Noen som har reist hjem rett etter og som har erfaringer med det? Hva med bilstol, er ikke det rart å sette en helt fersk beibis i bilstolen? ;-D

Er nesten sånn at jeg får lyst å forsøke å føde hjemme, men pappaen har lagt ned veto der, jeg skal på sykehuset. Ser for meg han slepe meg avgårde mens jeg ligger hjemme i gangen og blånekter og holder meg fast i dørkarmen, hehe;-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fjor hadde de et tidlig hjemreiseprosjekt som søsteren min var med på. Hun var veldig fornøyd med det. Vet ikke om hun fikk jordmor hjem, men tror hun fikk det.

Er jo tross alt mye billigere for sykehuset å sende ut en jordmor noen timer, enn om du ligger der i flere dager. (Og nå i disse sparetider er jo det pengene som råder)

Bilstolene er så godt laget at det er nok ikke noe problem å kjøre i 30 min med en nyfødt.

Når har du termin da?

Jeg skal etter planen føde på storken i Juni og reiser hjem så snart jeg kan. Trenger fred å ro etterpå og orker ikke å dele rom når jeg er på det mest sårbare.

Tenker ganske likt som deg om det å føde hjemme, har egentlig ikke lyst å være på sykehus i det hele tatt....så jeg må vel slepes ut i bilen jeg og:P

Skrevet

Takk for svar!

åh, det hjemreiseprogrammet hørtes jo perfekt ut.. synd at det ikke fortsatte, kunne veldig godt tenkt meg å bli på noe slikt om fødselen er ukomplisert.

Har termin i midten av mai, så får akkurat ikke med meg barselloftet, om jeg ikke får før. Er helt enig med deg ang flermannsrom, kan sikkert være en fin opplevelse for noen, men orker ikke tanken på mye bråk, besøkende ol.

Sjekket faktisk opp muligheten til å føde hjemme, men det virket helt håpløst her jeg bor, tror faktisk ikke en har anledning til det her med mindre pappaen skal være jordmor..

Blir vel nyhetssak nr en i sommer, kvinner i Bergen som nekter å mobilisere hjemmefra under fødsel pga nedskjæringer på KK og stressa pappaer som tar i mot..:-D

Skrevet

Dette prosjektet som "godegodemamma" snakker om finnes enda ;o) Jeg har blitt tilbudt dette da jeg ønsker å reise hjem asap etter fødsel, orker ikke å ligge på barsel med 2-3 andre. Det fungerer slik at en drar hjem innen 24 timer etter fødsel, og kan da kontakte en jordmor hvis en lurer på noen. Jordmoren kommer hjem til deg og de tar alle prøver hjemme slik at en slipper å dra opp igjen på KK (følingprøve osv)

Det forutsetter selvfølgelig at alt er bra med mor og barn, at fødsel gikk som normal, ikke prematur fødsel osv

Jeg har selv termin i juni.

Skrevet

supert! Oi, nå ble jeg glad, tusen takk for svar.

Jeg bor i Askøy kommune, skal sjekke opp om det tilbudet også finnes her.

Skrevet

Snakk med jordmor når du er på kontroll. Håper Askøy også er med på dette prosjektet. Vi bor i Åsane og jeg fikk beskjed at Åsane akkurat var blitt med på dette prosjektet. Da jeg fikk min datter for 1 år siden var nemlig ikke Åsane inkl i dette prosjektet.

Jeg ser frem til å kunne dra hjem etter fødsel og slippe 6 dager på barsel som sist (pga fødsel 4 uker før termin)

Skrevet

6 dager på barsel hørtes ikke kjekt ut nei.

Jeg måtte argumentere i en evighet for å få komme til jordmor i kontroll i svangerskapet nå, er mangel på jordmor her så fikk egentlig kun tilbud om oppfølging hos fastlege. Så utsiktene for at Askøy er med på prosjektet hvis ikke hele regionen er inkludert er nok dystre...

Skrevet

Jeg måtte og virkelig presse på for å få komme til hos jordmor her jeg bor i ytrebygda bydel, men tror de er med på prosjektet forde..? Er ikke helt sikker men søsteren moin som fødte i april bor i samme bydel så de var hvertfall med da.

Håper de har det på Askøy og da!

Skrevet

Ja, jeg skal føde i august ((nummer 4) og vi hadde det så kjekket på Barselloftet siste gang...Jeg tenker ikke å dele mine dager med flere andre kvinner på samme rom og tenker meg å reise hjem snarest...

Jeg vet om hjemreiseprogrammet på KK og har lyst å være med...kjempeflott å ligge hjem etter fødsel med pappa rundt meg når jeg trenger noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...