*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Jeg får ikke kommentert blogger lenger, så da skriver jeg til deg her:) Ville bare si at det var veldig trist å lese at du hadde fått mensen, jeg håpet så veldig at det hadde klaffet for dere denne gangen. Men da krysser jeg alt jeg har for at dette er siste gangen du ser tanta på leeeeeeeenge:)
blirjegsnartmamma Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Så rart... Ja, jeg var så sikker selv denne gangen!! Regnet ut at el må ha vært ca 20 feb, og jeg mener at jeg var blitt i ganske god form til den helga.. Var ikke like syk som i begynnelsen, så syns å huske vi hadde sex.. Kanskje vi må begynne å skrive opp, bare for å ødelegge all romantikk hehe Burde ha klaffa, selvom jeg bommet 1 uke på når jeg trodde det var i begynnelsen.. Men da får jeg bare se ha gyn sier.. Nå vet jeg jo at syklusen er på ca 34 dager med pergo, så kanskje det er det i pausemnd også.. Kjenner at jeg har litt vondt i magen, så dette er nok mensen.. Men det er hvertfall positivt at kroppen skjønte at jeg skulle ha mens!!
Going strong Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Leste bare innlegget dit,blirjegsnartmamma.blogspot.com. Er ikke meningen å blandte meg borti deres samtale..Ville bare si at det var kjempe kjipt å høre at du har fått mensen:( Sitter her og venter på min jeg også.Nok en venninne fikk en søt liten prinsesse i går.Klarte ikke å holde tårene tilbake da jeg leste meldingen.
blirjegsnartmamma Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Bare bland deg Gruble Jo flere jo bedre Var ute med ei venninne idag og hennes nydelige lille englebarn:) Stakk sånn i "mamma"delen av hjertet mitt.. Skjønner bare ikke at jeg kunne få mensen nå, med sååå mange symptomer!! Og helt uten forvarsel! Med mindre jeg har hatt det andre kaller PMS-pupper.. De er fremdeles såre, men ikke så ille.. Ikke har jeg vært noe hormon-troll som jeg pleier heller.. åååå, nå ble jeg lei meg Og jeg som ikke reagerte noe igår når jeg oppdaget det!! Pokker altså.. og enda er det lenge til mannen kommer hjem fra jobb..
Going strong Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Jeg var sikker på at du endelig hadde klart det med alle den symptomene.Alle kan da ikke være bivirkninger?? Føles vel som en evihet til du skal til gyn nå også? Jeg har prøvd å sende melding til samboeren min i hele dag for å få litt sympati etter den sms`n,men får ikke svar.Sikkert masse å gjøre på han denne uken stakars(vært dødssliten)Vi har ikke hatt sex på tre dager nå,håper ikke det har noe å si lenger.Går ike an å ha den annenhver dag når han er så sliten.Har ikke hjerte til det.Har heller ingen "symptomer"lenger.Ikke stikkninger.Får kviser da:/ men da kan jo komme av alt!
blirjegsnartmamma Skrevet 5. mars 2009 #6 Skrevet 5. mars 2009 Føler bare for å gi opp nå.. ÆSJ!! Og det er typisk for meg når jeg har mensen, minner mannen min meg på.. Ja, nå er det 2 uker.. eller under det da.. Men hva er vitsen liksom? "ja, du har hatt el - lykke til neste gang" Nei, man klarer sjelden å ha sex annenhver dag hele perioden.. Det er bare ikke mulig med all stress og jobb og mas..
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2009 Ja det var veldig rart! Men noen ganger tror jeg at pms og graviditetstegn kan være helt likt. Er nok lurt å skrive ned når dere har sex ja, selv om det kan ødelegge litt av romantikken. Greit å ha en oversikt over når dere har truffet EL og ikke:) Det er bra at du klarer å se noe positivt i det. Nå som du har EL er jo sannsynligheten mye større for at det skal klaffe enn det det har vært tidligere. Når mensen går mot slutten kommer nok håpet til å komme tilbake igjen, for du må ikke gi opp! En vakker dag blir det din tur!
blirjegsnartmamma Skrevet 5. mars 2009 #8 Skrevet 5. mars 2009 ja, mannen min sier at jeg alltid blir superdeppa når jeg har mensen.. Har ikke tenkt over det selv, før nå Det ordner seg - vet jo at det gjør det!!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. mars 2009 Hehe, det er ikke så rart! Sånn blir jeg og, man vil bare gi opp alt sammen og bare sitte hjemme å deppe. Og man har jo lov til å føle det sånn når stygge TR kommer hver mnd. Men det kommer til å ordne seg! Plutselig dukker ikke mensen opp, så står du der med en test som lyser "Gravid":)
Going strong Skrevet 5. mars 2009 #10 Skrevet 5. mars 2009 Egentlig godt å høre at det er fler som ikke har en sjangse til å ha sex annenhver dag hele syklusen...Gav opp for tre dager siden som sagt.Gav å å tenke at jeg er gravid,er kjempe negativ og lei meg hele tiden nå.Kjipt å ha det sånn.Går ut over alt.Selv om jeg skrur på et annet humør og sette på meg masken så har jeg det så sykt vondt inni meg.Hjelper meg mye å prate om det her inne. Selv om man føler at man gjentas seg selv ofte,hehe.Og blir egentlig litt lei meg(selv om jeg unner alle det her inne) når dem kommer med en glad-nyhet om at dem endelig har klart det.Jeg vil også klare det.Jeg vil også ha den ekstra streken på graviditesstesten:( Ja,hva kan gyn si for å gjøre det bedre liksom....huff
Going strong Skrevet 5. mars 2009 #11 Skrevet 5. mars 2009 Og ja,man føler at man mister alt håp og gir opp når den stygge mens kommer,men går alltid med dem høye forventingene når den endelig er over."Denne gangen skjer det......"
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 5. mars 2009 Jeg vil bare si at jeg føler med deg Grublende! Vet så alt for godt hvordan det er å føle det sånn. Hvis det er noen trøst så kommer du til å føle deg bedre igjen. Noen ganger er denne prøvinga så sinnsykt tøff!! Man må bare prøve å se framover og tenke at en vakker dag så går drømmen i oppfyllelse. Denne siden er laget for å få ut alle følelsene, uansett hvor mange ganger man gjentar seg selv. Hjelper veldig å få skrevet ned hva man føler. Jeg er helt sikker på at alle vi 3 kommer til å få den ekstra streken på testen, og forhpentligvis veldig snart:)
Going strong Skrevet 5. mars 2009 #13 Skrevet 5. mars 2009 Tusen takk for kjempe gode ord *dreamer* prøvd siden des.06 Jeg er jo så heldig å ha et barn fra før av på to år.Og det hjelper jo masse.(føler at jeg kanskje ikke hører til her eller har dem samme "rettighetene" her inne,med tanke på at jeg har ett barn fra før)Jeg må bare innrømme at jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ha den samme streke følelsen og ønske om å få andre mann.Har hele tiden visst at jeg vil ha mange barn;)Men nå som vi prøvde i tre år med å få første mann og nå over ett år med andre mann så får vi se hvor gamle vi er før vi tenker på fler,hehe.Jeg tar også veldig sorgen på forskudd her også.Jeg kjenner jo stikkninger i magen,og dem kjenner jeg veldig igjenn når jeg gikk med første mann,men tror det kom litt uti svangeskapet..I allefall ikke så tidlig som nå.Så tør man ikke håpe heller liksom.Har gått på den smellen før.Har ingen andre symptomer enn stikkninger.Men så tenker man også sånn at jeg heller ikke hadde noen symptomer etter lang tid etter positiv test sist gang heller..Arg!Skulle ha vært en bryter på den psyken og tankene assa:D Fortell litt om din prøvetid da:)
blirjegsnartmamma Skrevet 5. mars 2009 #14 Skrevet 5. mars 2009 joda snuppa! Klart du også har rett til å være her Skulle virkelig vært en bryter ja.. Uff, ventetid er det verste som er!! Nå er jeg jo ferdig med den, så da er det bare å se frem til neste el for min del. Og dreamer, du har vært hos gyn, eller skal du? Grublende - når kan du teste? Skal du teste på IKM, eller skal du vente litt over?
Going strong Skrevet 5. mars 2009 #15 Skrevet 5. mars 2009 Er vel litt usikker på når jeg venter mens egentlig(har ikke regnet på det.hehe) Men regner med jeg kan testet til mandagen/tisdagen. Vurderer å teste til lørdagen(er bedt i bursdagsfest da,og det blir drikking),men er redd for å ødelegge noe.Ødlegge stemningen med en event negativ test.Hm..og har hørt det ikke er skadelig å drikke littegran så tidlig i ett event et svangerskap..Men..ja..Driver å vurdere litt frem og tilbake.Egentlig litt kjipt at vi takket ja til den innbydelsen,hehe.
blirjegsnartmamma Skrevet 5. mars 2009 #16 Skrevet 5. mars 2009 pokker pokker pokker.. Skulle bare sjekke litt i papirene som jeg fikk fra Ahus, og der så jeg plutselig noe jeg ikke har sett før!!!!!! Det skal tas blodprøver av meg, 2 ganger, på bestemte tider i syklusen, før jeg kommer dit... I tillegg må mannen min til Riksen for å ta sædprøve, og det tar ca 2 uker før den kommer til legen på Ahus.. POKKER ALTSÅ!!! Så nå har jeg sendt mail, og prøver å få utsatt timen der, for dette rekker vi bare ikke! Den ene blodprøven kan jeg ta på mandag, for den skal tas på dag 3-4 i syklusen.. Det får bare bli dag 5 siden ingenting er åpent på lørdag/søndag.. Men den andre skal tas ca 1 uke før forventet mens, og det er noen dager ETTER timen på Ahus.. Herlighet så tett jeg er! Jeg leste ikke brevene skikkelig når de kom, for de så så standard ut.. Og trodde at de blodprøve henvisningene gjaldt den dagen.. Æsj.. at det går ann!! Ang det med drikking.. Jeg lever som normalt, helt til jeg får en positiv test.. Orker ikke tenke "hva om hvis atte kanskje".. Men det er jo noe man må ta stilling til selv..
Going strong Skrevet 5. mars 2009 #17 Skrevet 5. mars 2009 oh my god ,blirjegsnartmamma.blogspot.com! Så mye greier du må gjøre før neste gyn-time! Å nei,og du som ikke har fått med deg det..Men godt du likevel leste det nå da sånn at du ikke bare dukket opp og fikk høre det av gyn din. Håper det ordne seg vennen:)
blirjegsnartmamma Skrevet 5. mars 2009 #18 Skrevet 5. mars 2009 og mannen min som syns det var ille nok å levere prøve hjemmefra.. Nå må han på riksen og levere den der og da.. Er så dum vet du, at det er rart jeg ikke har mer vondt i hodet.. Skjønt - det er kanskje ikke så mye å ha vondt i der oppe. Heldigvis kan jeg gå til gyn uten alt dette, det er bare for timen på ahus at jeg må ha ordna det her.
blirjegsnartmamma Skrevet 5. mars 2009 #20 Skrevet 5. mars 2009 Tusen takk Hvordan går det med deg da? Har ikke helt klart å oppdatere meg på deg her i det siste
Lillevenn33 Skrevet 5. mars 2009 #21 Skrevet 5. mars 2009 Hei. Jeg har litt kvalme, men tør ikke håpe for mye. Har tidligere fått mensen selv om jeg har vært kvalm. Har IKM om 4 dager. Skal oppdatere deg. Har også hatt en MA, dette er første ordentlige pp etter den. Er livredd for at det går galt. Kryss fingrene...
blirjegsnartmamma Skrevet 6. mars 2009 #22 Skrevet 6. mars 2009 puh!! da fikk jeg byttet timen til mai.. Så da har vi litt bedre tid Forhåpentligvis trenger vi ikke ta timen engang
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #23 Skrevet 6. mars 2009 blirjegsnartmamma.blogspot.com: Sååå bra!! Håper du ikke kommer til trenge timen;) Grublende: Såå koselig det må være med en liten på to år! Selvfølgelig har du like mye rett til å være her som alle andre. Selv om du har en fra før, så betyr det ikke at du har noe mindre lyst på baby enn oss som ikke har barn. Dessuten er det mange andre her som også har barn fra før:) Så sånn må du ikke tenke! Må være veldig frustrerende at det tar så lang tid denne gangen og. Siden dere prøvde såå lenge på førstemann, så er det vel ikke så lett å holde motet oppe denne gangen. Håper dere slipper å prøve så lenge nå! Det kan jo hende at du merker stikkingene tidligere nå siden du kjenner dem igjen fra forrige svangerskap, dessuten er ikke alle svangerskap like. Kan godt hende at det er en liten spire som fester seg *krysser fingrene*! Men skjønner godt at du tar sorgene på forskudd, det gjør jeg og! Det er vel en slags forsvarsmekanisme for å ikke bli såå skuffa hvis tanta kommer. Skulle virkelig vært en bryter på psyken og tankene ja! Det er så slitsomt når man nærmer seg ikm og varierer mellom å være positiv og negativ heele tiden. Skulle ønske man fant ut om man var gravid dagen etter EL, hehe. Vi begynte jo prøvingen i desember 2006. I september 2007 fikk jeg positiv graviditetstest, men begynte å blø samme dag:( Etter det har jeg ikke vært gravid. Etter ca. et år med prøving hadde jeg er kjempetung periode der jeg så negativt på alt, og var trist hele tiden. Men nå har jeg akseptert at dette tar tid, så jeg har det ganske bra:) Vi har vært til utredning, og alt er bra med oss begge. Fra neste pp skal jeg begynne på dobbel pergo, ta progesteromkrem etter EL, pluss at jeg skal begynne å ta akupunktur. Hvis det ikke har skjedd noe innen sommeren skal jeg ta røngten for å sjekke egglederne. Det var kort fortalt min prøvehistorie;)
Going strong Skrevet 6. mars 2009 #24 Skrevet 6. mars 2009 *dreamer* prøvd siden des.06 - er så godt å snakke med folk som forstår hvordan man har det og hva man går igjennom. Snakker masse med samboeren min men syndes kanskje det blir litt ofte og er redd for at det blir litt mye;)Og da er det godt å dere her inne:) Jeg har mistet to ganger.En gang før den satt og en gang etter sønnen min kom til.Men da tror jeg ikke kroppen min var klar for det.Det skjedde når sønnen min var tre mnd og det var i skifte mellom p-pille-merke.Så var ikke planlagt.Men vi begge syndes ikke abort er noe alternativ så vi bestemte oss for å beholde det og var glade.Holdt en uke før jeg mistet:( Tørr nesten ikke ta test heller vet du,redd for at det er ulykke å vite,hehe.huff. Når vi var prøvere i tre år sist så visste vi ikke hva det kom av.Jeg var hus gyn,sa at jeg var ung og skulle slappe av.Mens nå denne gangen så sa den nye gyn min at det kom av at jeg ikke hadde EL hver mnd.Hadde nesten vært et halvt år siden siste EL,så er ikke så rart det ikke går da!Blir så sint på den andre gyn min.For den samme greia var da men fikk bare beskjeden : "Du er kjempe uuuuuuuung,du kommer til å bli gravid med tiden"blabla. Denne gangen har jeg gåttpå dobbelpergokur(gikk først en syklus på provera.Så har jo forventinger nå da kan du tro;) Det er så kjempe koslig å høre at du ser lysere på ting og at ikke alt er bare mørkt og trist:)Ta tiden til hjelp.Barn skal vi få uansett:) Bare snakk tid og litt flaks kanskje? Når skal du starte på Pego da?På femte mensdag?Og hvordan fungerer progresteronkrem?Smører man der inni liksom? Håper så kjempe masse på at du får det til snart!(og jeg også)hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå