Gå til innhold

Hvordan spiser deres 6 mnd gamle babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når og hvor ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mente selvfølgelig HVA og hvor ofte ;)

Skrevet

Lillegutt får 4 måltider per dag, med ca 4 timers mellomrom. 3 av måltidene består av grøt + fruktmos, og så spiser han middagsglass + sviskemos til middag.

Han drikker ikke melk, så han får vann i tillegg, både til måltidene og ellers.

Han begynte tidlig med grøt da han ikke lenger var fornøyd med mme (jeg mistet melken og ammet derfor bare et par måneder).

Skrevet

Takk!

Det var jo nesten som om du snakket om min baby ;) Han er heller ikke lengre førnøyd med mme nemlig. Storesøsteren hans drakk melk til hun var 1 år. Syntes det var så tidlig å gå "lei" av melk..

Får ikke tak i HS i dag, men vet du kanskje hvor mye mme de "burde" ha i seg i den alderen?

Skrevet

Jeg spurte helsesøster på 5 mnd kontroll ang dette med melk. Lillegutt vil ikke ha melk i hele tatt, verken fra flaske eller kopp. Det er tydelig at han ikke liker smaken. Vi ble jo litt bekymret for om han får i seg nok næringsstoffer uten mme, men helsesøster mente at det var greit så lenge han spiste godt med fastføde, legger på seg og trives.

6 mnd grøt skal blandes med vann, men vi har enn så lenge valgt å blande med mme slik at han får i seg mme via grøten. Jeg tror helsesøster mente at dette ikke var nødvendig, men som sagt, vi gjør det enn så lenge.

Utfra dette konkluderer jeg med at hvis de spiser annen næringsrik mat istedet for mme, så er det ikke helt nødvendig at de får mme.

Skrevet

Tusen takk for fint svar =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...