Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått tilbud om å binde renta på huslånet, har ca 1,1 i lån.

Tilbudet er enten 3,75% innenfor 60% på å binde en del av lånet i tre år

eller

4,25% innenfor 80% når hele lånet bindes på tre år..

hva ville dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde iallefall ikke bunnet renta på 4,25. Min flytende rente er nå 3,95, og fra 1.mai vil 1,5 mill av lånet gå ned til 3,25%. Og de forventer at renta skal enda lenger ned.

Skrevet

dyttdytt...

har pr idag flytende rente på 5.25. Orker ikke regne idag. Noen som da vet hvor mye i kr i mnd det vil utgjøre om vi velger 4,25?

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor lang tid du har lånet over..

Skrevet

ville bytta bank om jeg var deg..

Skrevet

Hvis man har råd til flytende rente, bør man holde seg til det. Bankene skal tjene penger, og de gir sjelden en fast rente som de ikke tjener penger på. Men fremtidsutsiktene er usikre. De sier at renten skal ytterliggere ned, men at den på sikt også skal opp igjen. Vi vet ikke når det skal skje, men det skal vel mye til at det skjer over natten. Uansett, tåler du ikke en rente på 6-8 % så kan det jo være en ide å binde renten.

Vi har nettopp bygget hus i nyetablert boligfelt. Her er det flere som er blitt "tvunget" til å binde renten av banken, som en garanti på at de kan holde lånet. De har da lånet så mye at det er helt på grensen til hva de tåler, og kan ikke betale dersom renten går for mye opp. I dag taper de veldig på det, siden renten går ned - men sånn vet man jo ikke på forhånd.

Vi har flytende rente, fordi vi tåler svigninger, og fordi vi tror at på sikt så lønner det seg...

Skrevet

tenker at om vi bestemmer oss for fler barn innen et par år eller noe så hadde det vært greit med forutsigbare utgifter...syns isåfall det er greit å vite hva vi har- i forhold til å skulle ut i permisjon med 80% lønn igjen

Skrevet

hadde du fått den renta ved å binde lånet i 10 år så... men 3 år....? det er jo ingenting så hva hjelper det? binde renta nå når den er på vei ned... 3 år går fort... og tror nok renta kommer til å være ganske lav en stund fremover... hva gjør du etter 3 år?? det er jo ikke så lenge til det heller...

Skrevet

IKKE GJØR DET du aner ikke hva som skjer i livet ditt innen 3 år.

Skrevet

Jeg hadde ikke bundet den helt enda. Renten kommer antagelig til å gå ned enda mer og holde seg lav en stund, så ville ikke bundet den før renten ser ut for å stige litt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...