Gå til innhold

Hvor lenge gav dere tåteflaske til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulle blir 2 år til Påske, og får som oftest tåte med (kald) melk til frokost og kvelds. I BHG drikker ho av kopp/glass, eller vannflaske! Vann får ho fra tutekopp/glass!!

Har avogtil gitt ho melk i en tutekopp,men ho drikker så vidt noe da føler jeg! Ho får sånn halvveis til å drikke fra kopp/glass men blir som oftes noe gris.

Også koser ho seg veldig med tåta, spes til kveldsmaten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun fikk flaske til hun var 8 mnd. Da hadde hun bare fått flaske på kvelden og tutekopp resten.

Skrevet

Jenta mi var flaskebaby, men vi sluttet med flaska rundt 14 mnd (2 år nå). Nå er det tutekopp eller vanlig plastglass som gjelder, hun synes også det er moro med de små juiceflaskene - med eller uten sugerør. Øvelse gjør mester :-)

Skrevet

De fikk flaske til de slutta med varm melk om kvelden. Ca 1 år eller noe. Har aldri fått noe annet enn melk i flaskene, vann og saft fra kopp.

Skrevet

fikk melkeflaske på kvelden fra hun var året til hun begynte i bhg når hun var 21 mnd..

Skrevet

gutta her var rund 1 år da vi sluttet med tåteflaske

Skrevet

Når de var 13-14 mnd. gamle. Hadde da drukket i kopp en stund også. Øvelse gjør mester vet du, hun må jo få en sjanse til å lære seg å bruke kopp før du gir opp pga gris. ;o)

Vi brukte lenge en sånn malesmikke i plast med lange armer på henne når hun skulle lære å spise og drikke selv. Sparte en del klesvask der ja. :o)

Skrevet

Pakket bort tåteflaskene når hun begynte å drikke vanlig melk, ved 1 år. Så ble det tutekopp frem til ca 1 1/2 år. Etter det har hun drukket av glass/kopp.

Skrevet

Hehe,ser jo at vi tydeligvis er litt treige da!! Vet jo at ho kan drikke fra kopp, får i BGH gjør ho d og aldri hørt noe om at ikke ho får det til.

Nå drar vi vekk i helga og har ikke pakket med noe tåteflaske,så får vi se hvordan det går!! Kjenner jeg ho rett,går det som en drøm.. Ho trenger nok bare litt øvelse,får å ikke grise så mye!! :)

Skrevet

Nå er jenta vår bare 8 mnd., men her bruker vi flaske til mme (ammer fortsatt, men hun får jo mme om jeg er borte) og tutekopp eller glass til vann - annet får hun ikke enda. Hun er faktisk kjempeflink til å drikke rett av glass også, så jeg ser ikke for meg at vi kommer til å bruke tåteflaske lenger enn den tiden hun får litt mme - ut det første året blir sånn sett maks, siden jeg har planer om å avvenne henne innen da (hun holdt på å avvenne seg selv for en ukes tid siden, så tror ikke det blir så stress...)

Skrevet

Slutte med det før de var 1 år. Gikk over til tutekopp. Blir litt for mye baby for meg med 2-åringer med tåteflaske:)

Skrevet

Ca 1 år.

De lærer seg fort å bruke tutekopp hvis de får øve litt.

Skrevet

Rett før hun fylte ett år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...