Gå til innhold

Uoverenstemmelser

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hender det at du eller din samboer/mann tar avgjørelser uten å diskutere det med den andre først?

eks:

Jeg bestemte meg for i forige uke at eldstemann skulle begynne å legge seg 20.30 mot tidligere 21.00.

Samboern er da ikke enig i dette, og jeg sa klart fra at når jeg er på kveldsjobb er det han som bestemmer når gutten skal i seng, da skal ikke jeg blande meg.

I går gikk han imot meg i det det var sengetid, og jeg fikk da selvfølgelig problemer med å håndheve leggetiden , vi snakket senere om dette, og han sa at jeg kunne jo ikke bare bestemme slike ting uten å diskutere det med han først, at han kunne jo ikke støtte meg i det når vi ikke hadde blitt enige om det på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike store avgjørelser som leggetid tar aldri den ene uten å diskutere med den andre. Jeg går ikke inn og bestemmer slik som du beskriver. Hvis jeg hadde begynt å tenke på at det trengs en forandring i leggetiden, ville jeg diskutert det med mannen min først, og så ville vi blitt enige om et eller annet. :)))

Jeg må nok dessverre si at jeg er enig med mannen din, tenk deg i motsatt fall, hvordan ville du reagert?

Vi mødre har ikke noen mer myndighet overfor barna enn far.

Skrevet

Nå er ikke han far til gutten, men er selvfølgelig en omsorgsperson på samme måte som meg. Han var ikke hjemme da jeg startet med dette, og har godtatt det i flere dager før han motsetter seg det jeg gjør.

Skrevet

Dersom dere har likt mandat i forhold til gutten, og dere bor sammen, så spiller det vel ingen rolle om han er faren eller ei?

Sett en strek over hva som har vært, og hvem som har rett, for dette dreier seg om barnet. Ta det i kveld etter at barna er i seng (når det måtte bli ;)))) ) og diskuter konstruktivt. Gi eksempler på hvorfor han bør tidligere i seng sånn du ser det, og hør på hvilke argumenter mannen din har.

Det handler ikke om å ha rett, det handler om å bli enige så barna kan ha det best mulig.

Skrevet

Vi har vel forøvrig prøvd å diskutere det, men han har ingen særlig gode argumenter å komme med.

Men vi må nok snakke mer om det, ja.

Skrevet

Ja, det hender at ting oppstår og jeg må ta en avgjørelse uten å prate med han først. Det er selvsagt mange småting i det hverdagslige, men også større prinsippielle ting som kommer før jeg trodde de skulle dukke opp. Vi er stort sett enige om ting, men kunne nok hatt godt av å diskutere ting mer i forkant, men er ikke lett å vite når ting blir aktuelt heller. Er jo derfor vi ikke har forutsett ting.

Samboeren din er kanskje snurt fordi han ikke ble tatt med heller enn at det gjelder saken? Lurer på om det oftere kan bli slik når den ene ikke er biologisk forelder?

Skrevet

Jeg synes ikke leggetid på unga er en stor sak. De avgjørelsene er det jeg som tar, siden jeg er den som er mest hjemme med unga. Sånt gidder ikke samboeren min å bry seg med..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...