Gjest Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Sitter her med søknadskjema for barnehagen...Huttetu det er ille å tenke tanken på å sende han bort.... ;o) Men han vil like seg der,og jeg trenger lære meg å være uten klompen noen timer,hehe Men så kommer disse tankene da.Hva trenger han av klær når han starter? Hva bruker dere,og hvor mye må jeg få tak i?? Er noen år siden jeg hadde barn i barnehagen,og nå er jeg usikker på hva som lønner seg å kjøpe.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 He he kjenner til det:-) Hvor gammel er lille trass nå da? Tenker både mor og barn har godt av litt annet enn bare hverandre:-) Hmmm hva trenger han.... ikke så mye mer enn det du sikkert har heller. Han trenger regntøy, støvler, forèt parkdress, cherrox er et must her nå. Ellers har mine gode vintersko, innesko (tøfler el.l). Et par regnvotter er bra nå på denne årstiden, gode vintervotter og en god lue. Ullbukse og ullgenser under dressen på de kaldeste dagene, ullsokker. Matboks om de ikke får mat i bhg og en drikkeflaske. Det er sikkert mye av dette du har:-) Men jeg bare ramser opp det mine har/har hatt i bhg. Dette går fint altså, og så mye mer energi de får utløp for da:-)
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Han blir 3 like etter start =) Ja jeg gruer så innmari....men tenker på hvor gøy det blir for han!! Å så vil jeg at han skal dit,siden praten er forsinka. Men klær og jeg....hehe...Har vel det meste,men må sikkert kjøpe ting som er kvalitet på og varer lenge..Tror jeg må skrive liste.hehe. Hadde sikkert kunne begynt nå,for di har ledige plasser.Men vi venter til høsten.... ;o) Er en matpakkefri barnehage å,så det blir jo en ny erfaring å ta med seg =)) Men så tenker jeg,hvor mange dager da? Kontantstøtta mister jeg jo alikevell,men to er vel for lite? hmmmmm,eller for mye? =0)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 He he, detta går bra serru:-) Min eldste var sen med å snakke, han var også drøyt 3 da han begynte i bhg. Og da var det vel i hovedsak jeg og mannen min som forstod det han sa. Et par mnd i bhg og vips så gikk skravla:-D Nei, hvor mange dager??? Mine har hatt fulltid og så har jeg levert litt sent og hentet litt tidlig. Men jeg synes nok han trenger minst 3 dager for at du skal slippe "tilvenning" hver uke. Jeg har vært veldig fornøyd med Reflex regntøy:-) Og så har jeg jo blitt litt Reimafrelst i vinter.(ikke si det til noen da:-) Men Attpåklatten har jo vært veldig fornøyd med..... den dressen som fulgte den "barnehagepakken" , som jeg ikke husker hvor hun bestilte. Ulltøy strikker du:-) Begynner du nå er det klart til vinteren igjen. he he greit å vente til høsten, så får mor en sommer til å venne seg til tanken:-D
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Ja er redd for den skravla nå jeg ;o) Han er begynt å si mere ord da,men kan godt komme flere setninger enn,"få mere bæi"(penger).... Tror jeg går for 3 dager.kan ikke gjøre det for vanskelig for meg heller... Jeg tenkte bestille den pakka klatten kjøpte,men kom aldri så langt ;o) Får ta en shopping runde på nett på sen sommern.Ellers vokser han vel fra det før start. Ullklær ja.Har liggende massevis,hehe.Nå kommer det til nytte å. ;o) Men jeg kjenner at jeg må ha tilvenning jeg å...lang tilvenning..
Gummelillan Skrevet 5. mars 2009 #6 Skrevet 5. mars 2009 He, he, dette er herlig lesning. Skjønner du gruer deg, enda jeg er av typen mor som har sendt både nr 2 og 3 i fulltidsbarnehag fra de var 11 mnd... Nr 1 fikk vente til hun var nesten 14 mnd og da følte jeg meg skikkelig hønemor ;-) Kan komme med lang liste til høsten. Dette har jeg lang erfaring i på fornøyde barnehagebarn. Klem, klem
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #7 Skrevet 5. mars 2009 Går så bra så ! Han får det kjempefint skal du se :-)) Han trenger, utedresser, regnklær, ullklær, votter, lue, et ekstra skift til innebruk, bleier, våtservietter, støvler, innesko og utesko etter årstid. Vogn til å sove i med pose (men nå sover han kanskje ikke på dagtid mer) I vår bhg. er det nøye med at barna har to av alt, hvis noe blir skitten eller vått . Da tenker jeg på utetøy.
Karomamma Skrevet 5. mars 2009 #8 Skrevet 5. mars 2009 Åååå, dette blir spennende!! Tenk så moro for knotten (og litt skummelt for mamma, he he...)! Lister skal vi hjelpe deg med når den tid kommer, det vil si hvis du trenger mer info enn du har fått over her allerede. Jeg vet ikke vedr. antall dager, men det høres fornuftig ut at minst 3 er greit. Vi har også hatt full plass fra hun var 15 mnd, men hun har omtrent aldri vært der fra "morra til kveld". Lykke til, dette blir veldig bra!!
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #9 Skrevet 5. mars 2009 Vi har søkt 3 dager dvs 60% til minstemann, det skal bli godt for både mamma og guttungen å få litt forandring i hverdagen . Tenker din kommer til stor kose seg der, barn å leke med å være ute mye.osv...:0)
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 Var ikke slik med di andre....hehe...Eller jo.Med jentene var jeg veldig redd for alt nytt,siden di ragerte om di kom uten om kjente rutiner. Tror knotten blir å ha det veldig gøy.Er flere på hans alder der.Men fader hvor ekkel den tanken er da!!! Jeg tar i mot lister jeg =))) For jeg føler meg som førstegangmamma både titt og ofte =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå