Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som ikke har gått opp i vekt de siste ukene før terminen?? Er i uke 38 nå... Og vekta har stått stille i 14 dager enda så mye jeg har dyttet i meg!!! Er jo på en måte deilig men....

Syns det er litt ekkelt... Skal til legekontroll i morra, målene mine har økt jevnt hele veien, så det er sikkert ikke noe å bekymre seg over....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 36+5 og har heller ikke gått opp de siste ukene.. synes magen min har blitt mindre på toppen også.. men skal også heldigvis snart på kontroll. kjenner bevegelse så har jo liv, er bare redd for at hun ikke vokser helt som hun skal... uff ble ikke mye trøst det her, men masse lykke til!

pst. jeg har forresten ikke gått opp mer enn 5,5 kg i svangerskapet pga hypermessis så har bekymret meg litt hele tiden egentlig.. men hun skal vist være god og stor inni der iflg vekstestemering...

Skrevet

Uff, ja det er litt ekkelt... Godt vi snart skal på kontroller begge to da...

Men meste sannsynlig har de små nurkene våre det veldig bra... Er godt tegn å kjenne liv:)

Skrevet

Er ikkje komen så langt som deg, men snakka med ein kollega her om dagen, ang det å gå opp i vekt under svangerskapet. Ho fortalde at ho la på seg mykje mel ca 20 - 30, men på slutten la ho ikkje på seg noko. Ho har friske barn, så eg håpar på ei liknande oppbremsing, for eg synes pila har gått litt fort oppover ei stund.

Skrevet

De siste tre ukene har vekten stått stille her også, dvs. jeg er 0,5 kg mindre enn jeg var da. Er 35 uker. Men magemålet har vokst, og snakket med jordmor, og hun mente at mest sannsynlig har babyen det bra. Kjenner godt med liv.

Men jeg kjenner at magen presser sånn på at jeg ikke å orker å ete så mye om gangen, og i stedet går og småspiser litt hele dagen. Har gått opp 13 kg totalt, så det gjør ikke så mye om vekten stagnerer litt nå. Og som jordmor sier: babyen tar den han/hun trenger, så det er evt. mine reserverer det tærer på.

Men jeg også bekymrer meg likevel.... selv om det mest sannsynlig ikke er grunn til det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...