Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Jeg begynte å jobbe tre mnd før jul å i å med at jeg kom til å tene under 32000 kr trengte jeg ikke melde inn, ringte to ganger til nav å fikk det bekreftet! I februar sku vere siste mnd min med overgangstønad å hun jeg ringte til på nav sa jeg forsatt ikke trengte melde inn siden jeg kom til å tene under grensen! Men nå har jeg fått et brev fr nv hvor de krever dukumentasjon å at jeg må tilbakebetale os til dem. Det er jo dem som har sagt det til meg at jeg ikke trengte melde inn, hva gjør jeg nå?? Hjelp meg kloke damer.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Detta blir nok ikkje enkelt. NAV har altid rett holdning. Du må nok få tak i den personen som sa det.
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Om du tjener meir enn 2800kr så trekker dei av OS, dette er uansett om du tjen under 32000 iløpet av eit år. Men, om du ikkje jobber heile månader (at du får kontrakt ifrå 5. til 31. og ifrå 1. 25 feks) så skal ikkje stønaden trekkes ifrå, dette fordi du ikkje har hatt jobb ein heil måned. Det er eit vanskelig system, eg fekk samme beskjed, men eg ringte til ei anna for å dobbeltsjekke det, og ho fortalte meg korleis reglane er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå