LadyLuca Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Jeg lurer på hvordan deres livmor er i uke 14? Om natten når jeg ligger på rygg kjenner jeg at den buler opp. i natt kjente jeg den ca.2 cm over navelen. er dette normalt? klarer ikke å kjenne d på dagen viss jeg ligger på rygg.. syns den virket ganske stor til å være bare 14 uker på vei..
aprilspøk Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Jeg er 14 uker i morgen, og klarer ikke kjenne livmoren selv. Men har hørt fosterlyden, så det er noe der iallefall. Du er sikkert veldig tynn i utgangspunktet, siden du kjenner den så godt. Men to cm over navlen du? Da skal man vel ha kommet godt over 20 uker, 24 eller noe? Kanskje det er trillinger du går med??? He, he... Neida bare tuller:)
LadyLuca Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2009 hehe...nei d får jeg virkelig ikke håpe:-) ja jeg syns også d var veldig høgt å kjenne den, men hva kan d ellers være..?
aprilspøk Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Du har sikkert vært kjempe-tissetrengt, slik at blæra har skjøvet livmora kjempe-høyt opp kanskje...
Perledykkeren Skrevet 5. mars 2009 #6 Skrevet 5. mars 2009 He he ja dette er like gøy hver eneste gang synes jeg. Jeg er lang med lang overkropp og dermed har livmoren min god plass til å strekke seg raskt oppover (forklaring fra lege/jordmor over at mine SF mål alltid har vært laaaang over normalen selvom magen har vært liten. Dette gjaldt altså med mine to første og jeg måtte ha gul post-it lapp på SF mål arket på slutten for å skrive inn målene mine hi hi. Nå er jeg i uke 13, venter tvillinger og hvis jeg har tømt meg helt (både blæren og tykktarmen) så rekker livmoren nesten opp til navlen og kulen buler godt opp når jeg ligger på ryggen. Hvis jeg ikke har tømt meg rekker livmoren fort mye lenger opp så tøm først :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå