Gå til innhold

Svigers går meg på nervene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er veldig snille og omtenktsomme, men de går meg bare på nervene for tiden.

De er såååå opptatt av at babyen skal være en jente. De har to sønner fra før, og ett barnebarn som er en gutt.

Jeg blir litt forbanna av denne fokusen på at det skal være en jente, spesielt siden vi slet i nesten 3 år med å bli gravid, og måtte til slutt bli gravid med prøverør. Spør du meg burde de ikke våge å nevne at de håpte på en jente i stede for gutt...

Kanskje hormonene mine som spiller meg ett puss, men jeg blir litt irritert.

De er også veldig på å mase om at ultralyd bildet av byen ligner på bf...ehh...ul bildet er jo såå grumsete at man såvidt ser det er en baby.

Æsj, nå klager jeg veldig her. Er veldig glad i svigers, men måtte bare få dette ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere så ikke på ul hva det ble da? Og hva har dere evt. sagt til svigers om hva det blir? Tror jeg hadde tatt 'en spansk en' og sagt at vi så på ul at det blir en gutt, så dere trenger ikke mase mer om jente. Hvis det da kommer en gutt så var det som forventet, og kommer det en jente så blir det full jubel. :)

Skjønner at det er slitsomt, og hvertfall med tanke på hva dere har vært gjennom for å få dette barnet! Mine svigers har også to sønner og et barnebarn som er gutt (min sønn) - men de har ikke nevnt med et pip om at de ønsker seg jente denne gangen...

Det der med at ul-bildet ligner på den og den, det må man ta med en klype salt. De er nok veldig stolte og glade for at dere endelig er gravide og for at sønnen deres skal bli pappa. :)

Skrevet

Hihi :) sånn er de, svigerforeldrene!! Skulle ikke tro jeg har vært med på å lage mine to yngste (som er med deres sønn..) Innimellom har jeg lurt på om det er hans søster og han som har lagd dem sammen (æsj) og får frysning av tanken ;)

SÅ like er de på hans familie :) merkelig nok begynner sønnen vår å likne mer og mer på min nest eldste sønn som jeg har fra før og det har de faktisk merket med årene..

Til å begynne med ble jeg hissig og irritert, men jeg har jo etterhvert innsett at det er av kjærlighet til barnebarna og sønnen/familien deres. De behandler mine to barn like fint som sine egne barnebarn så de er unike.

Da min fjerde kom, var de i ekstase, siden hun var en liten pike :) det var spesielt. Mye gutter i familiene.

Men om hun hadde vært en gutt, ville de blitt like glade.

Nå går vi og venter på min femte (min manns tredje) og jeg tror det er jente, mens alle andre går for nok en gutt.. to uker til vi får vite, om vi er heldige :) Kjenner at jeg håper jeg har rett, for det iriterer meg at de ikke er enige med meg (ikke homonell jeg heller nei..)

Skrevet

Kan du ikke bare si det til de? At helt ærlig talt er det kjempebra bare at dere er garvide, og at de burde skamme seg for å fokusere slik på en jente når dere slet sånn med å bli gravide i det hele tatt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...