Gå til innhold

For ung til å adoptere?


♥ Bea savner nurket i magen♥

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt endel på dette med å adoptere, og selvfølgelig er det mange spørsmål som dukker opp underveis. Men for det første, jeg er 21 år, mannen min er 27 år. Er jeg da for ung? MÅ begge være over 25 år når man starter prosessen? Eller kan vi starte den og vente til jeg blir 25 med å få barnet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må begge være fyllt 25 før dere starter prosessen. Mulig BV lar dere starte et par mnd før du fyller, men innen søknaden sendes til bufetat, må dere begge være fyllt 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er for ung ja, vi sliter med det samme. Vi blir begge 23 i år. har ventet ett år på å komme nermere 25 års grensen, men det gå rikke så snart nei:( har snakket med noen i oslo som har med lovene å gjøre. De gjør desverre ikke unntak. det eneste dere kan gjøre er å starte den norske prosessen (mange kommuner tilater dette før fyllt 25 år). Så dersom vi ikke bli gravid i 2009 så tenker vi at vo kan begynne åre etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dere er jo heldige at dere er for unge,tenk viss dere hadde vert for gamle :)

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

kjære deg, du er nok for ung ja, faktisk så krever kinesiske myndigheter at begge må være fyllt 30 år når det søkes, men det varier fra land til land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...