Gå til innhold

frokostkonseptet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er dette for noe? noen som har tips til å gå ned mye i vekt? helst uten å dra på treningssenter, trener helst hjemme. er overvektig, 165 og nærmer meg 90 kg. tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokostkonseptet er en pulverkur. Veldig mange går opp i vekt igjen den dagen de slutter med pulveret.

Så vil heller anbefale deg å skjerpe kostholdet og begynne å bevege deg. Gå en halvtimes tur hver dag, rask gange, gjerne med staver, såpass at du blir andpusten. Kutt ut brus og snop, også lettbrus. Spis 3 frukt og masse grønnsaker hver dag, gjerne grønnsaker til hvert måltid. Grønnsaker kan du spise så mye du vil av, men hold litt igjen på frukten (mye fruktsukker). Spis kun grovt brød, ikke noe fint, loff, boller og lignende. Begrens inntak av fete sauser og dressinger til middagen. Ikke spis til du er proppmett, stopp når du er passelig mett. Spiser du 5 måltider om dagen, så holder du forbrenningen jevnt igang. Egg holder deg mett lenge, og inneholder masse sunt, så en salat med egg i er en super lunsj. Melk holder deg også mett lenge og inneholder masse sunne vitaminer og kalk. Men hold deg til skummet eller ekstra lett.

"Trening er gram, kosthold er kilo". Men du må gjøre begge deler for best resultat da. I tillegg til å gå turer, burde du også trene litt styrke. Økt muskelmasse gir økt forbrenning og du går raskere ned i vekt. Når du kommer hjem fra gåturen kan du ta utfall, 'squats' (husker ikke det norske ordet i farten, men du står rett opp og ned, bena litt fra hverandre og setter deg ned på huk, og opp igjen), situps (rette og skrå), armhevinger, og husker ikke navnet på denne, men stå med ryggen mot bordet, bøy deg ned og hold håndflatene på bordet med fingrene mot ryggen din, flytt bena et stykke ut fra bordet og løft deg opp og ned med armene. Med disse øvelsene får du styrket de store muskelgruppene i kroppen, rompe, lår, mage, biceps og triceps.

Lykke til! :)

Skrevet

Frokostkonseptet går ut på at du metter cellene med all næringen, vitaminene og mineralene du får i deg gjennom shake, te og aloejuice. Så det er ikke bare en pulverkur.

Det er mange som ikke klarer å begynne med trening og trenger drahjelp. Jeg trengte det. Gått på frokostkonsetet i over 2 mnd nå. Mistet 10 kg snart. Har kolleger som gikk på det for 2 år siden og de har ikke gått opp ett gram i ettertid. Man har selv ansvar for å holde kosten sunn, og å få igang trening etterhvert, før man slutter på frokostonseptet. Da vil du ikke gå opp Jeg kan love deg at du går ned av frokostkonseptet, men om du går opp igjen etterpå er helt opp til deg:)

Jeg har fått den motivasjonen jeg trenger til å gjøre noe med livet mitt etter at jeg begynte:) Energien er helt på topp. Ikke sliten og trøtt mer.

Det er en grunn til at produktene selges i 70 land og brukes av 60 millioner mennesker. herbalife er nr 1 i verden på ernæring. Derfor stoler jeg 100% på produktene. Lykke til.

Skrevet

Det er ingen miralkelkur men men du bytter ut to måltider med produktene hvis du skal gå ned mye.

SÅ er det opp til deg å gjennomføre trening og spise sunt de andre måltidene.

Poenget er vel at kroppen får det den trenger og du får litt startshjelp til å komme ned i vekt.

Jeg er 158, og veier 80 kg så vet hvor vanskelig det kan være.

Jeg har satt meg mål om å gå ned 20 kg. (over en litt lengre tid.)

Jeg skal nå prøve denne kuren rett og slett for å se om jeg kan få litt fortgang i vektnedgangen.

Går det for sakte er det det lett å gi opp, jeg har gjort det før. Det har veld e fleste av oss som er overvektige.

Jeg legger samtidig om kostholdet og trener. (jeg trener hjemme.)

Når man går av shakene må man jo selvfølgelig passe på at man ikke spiser masse mer kalorier i de måltidene en man fikk i seg.

Så er det jo ingen grunn til at man skal gå opp igjen.

Om det virker kan jeg jo ikke svare på før om en 2-3 mnd da :-)

Skrevet

Enig med de to over her. Om man går opp i vekt etter at man har slanket seg, er det ens egen feil. Regnestykket er enkelt: får en i seg mer kalorier enn man forbrenner, legger en på seg :)

Skrevet

Problemet er bare at det er mye lettere å gå opp i vekt etter å ha avsluttet en pulverkur. Eneste holdbare er å gå sakte ned i vekt ved å legge om usunne vaner... tror ikke det nytter med herbalife. Men såklart, mange som tjener penger på å selge det da.. ;)

Skrevet

Hvis ikke herbalife hadde funket, så ville det ikke ha vært solgt i 70 land og kåret til nr 1 i verden på ernæring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...