Starshine Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 For å si det rett ut, jeg er verpesyk. Det ligger bedre til rette for baby nå enn enn hva det gjorde første gang jeg ble gravid Men desverre syns jeg ikke sambo er like begeistret for ny baby Førstemann kom som et Stort Sjokk. Nå har jeg jobb, vi har bil og bedre plass enn hva vi hadde for faktisk 6 år siden da vi fant ut at vi var gravide. Så hva stopper ham? Men han har ikke sagt klart nei heller... Mye tyder på at han har lyst på en til også. Jenta vår begynner på skolen til høsten, og tilogmed de på jobb lurer på om vi ikke skal få en til snart. Mange tanker som svirrer rundt i hodet mitt, og kjenner at det å få dem på "papiret" gjør godt. Andre i lignende situasjoner?
Miztery Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Det er vel ikke de på jobb som skal ha formeninger om når dere skal ha en til? Jeg blir spurt hver dag om ikke vi har tenkt å gi datteren vår søsken... I begynnelsen svarte jeg unnvikende, nå svarer jeg rett ut at vi plages med det, men gjør så godt vi kan.. Men over til problemet ditt, så tror jeg du må snakke med mannen din, forklare hvordan det føles fra din side, og la ham få dele sine meninger om saken med deg. Og for all del, ikke mas om baby! (Et tips er å peke på at datteren deres trenger søsken, det gjorde jeg, og det fikk fart på min manns "verpesyke") Lykke til!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Hei hei! Vi har ikke barn, men følte det litt som deg..at sambo ikke sa helt klart nei eller ja til at jeg kunne slutte med pilla.. Så til slutt sa jeg til han, at nå slutter jeg på pilla..og hvis du ikke ønsker at vi skal få barn helt enda, så får du kjøpe kondomer... Han kjøpte ingen kondomer.... :-) Tror bare det var et stort steg for han å si at han var klar...
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Samboern din trenger nok bare litt tid på å fordøye det. Ta en skikkelig prat med han der du sier hva du føler, også gir du han tid til å tenke på det. Siden han ikke har gitt deg et klart nei, så tror jeg at han kommer til å gå med på det. Masse lykke til!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Et lite tips er å gå inn på det forumet her inne som heter "mannen ikke klar?":)
Going strong Skrevet 5. mars 2009 #6 Skrevet 5. mars 2009 Gjør meg en smule forbannet når folk spør om vi ikke skal lage søsken snart! Har prøvd ett år nå,og vil ikke legge ut om alt til alle! Dem som spørr om det i mitt tilfelle er dem som får det til selv ganske så raskt.Dem skulle bare visst!Sårer:( (men nå tør ikke jeg å vise eller si at det sårer heller da) Er liksom forventet det,at ting skjer med en gang man føler seg klar eller starter planleggingen.Skjer ikke for alle desverre:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå