Gjest Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Jeg ble klipt og sydde 3-4 sting. Det er nå litt over 2 mnd siden fødsel, å jeg syns det ser så forandret ut neddi der... Mye mer "åpent" på en måte, ikke selve skjedeåpningen men hele greia liksom. Ser urinrørsåpningen, det gjorde jeg ikke før. Det virker på en eller annen måte som om de ytre kjønsleppene har trukket seg til side (??) Vaskelig å forklare ja, men det ser altså annerledes ut. Dessuten er arret etter der jeg ble klipt knudrete og rart.. Syns ikke det ser noe pent ut lenger... Andre som har det sånn?
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Har faktisk ikke sett eller studert så mye jeg.. Men det er jo sikkert litt forandret da. Har vel et lite arr etter klippet og syingen, men ikke noe å snakke om. Var veldig åpent i starten følte jeg, men nå føles det mer normalt og "stramt".. Untatt lukkemuskelen når jeg blir tissetrengt! Den er mye dårligere..
AO3 Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Nei, naturlig nok ikke siden jeg tok ks, men magen min blir nok aldri den samme... Det "henger" litt over arret, men mindre enn hos mange andre, etter det jeg har skjønt. Sex er likevel ikke helt det samme, kanskje pga ammehormonene, ikke vet jeg. Men vet du hva? Jeg har lært meg til å bli *glad* i arret mitt, jeg, for det er sønnen min sitt arr. Kanskje du klarer å tenke på samme måte etterhvert, også? Kroppen forandrer seg etter graviditet og fødsel, og jeg må si jeg har problemer med å si til meg selv at jeg skal gå i bikini i sommer med de fæle strekkmerkene på magen, men det går seg vel til, det også. Likevel, kroppene våre har gjort en stor innsats! Og skal jeg være ærlig: Jeg ville helt klart ha byttet et lite klipp mot akutt ks, altså. Any day.
AO3 Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Eh, det ble feil! *hehe* Jeg ville altså helt klart ha byttet ks mot et lite klipp, selvsagt. *dum*
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Jeg ble også klippet, aner ikke hvor mye, men fikk i allefall "seteklipp". Ofte gror sårene som de selv vil, og mitt ser heller ikke så pent ut, men det får så være. Har dessuten en flik liksom i åpningen som skal fjernes på kvinneklinikken om jeg en gang får time. Synes det tar evigheter! Har ikke sett på lenge, men synes åpningen de to første mnd så ut som et krater ja. Men kjæresten sier at han ikke kjenner forskjell. Det gjør for så vidt ikke jeg heller, bare at det røsker litt i arret underveis. Men går seg nok til:) Vil bare si at det er mulighet for å fikse på det om du synes det ser rart ut eller at det føles rart. Ta kontakt med legen din for henvisning til sykehuset!!
Gjest yrild Skrevet 5. mars 2009 #6 Skrevet 5. mars 2009 Har det helt likt...men det er mye mindre åpent nå enn for tre uker siden! Er nå snart 12 uker siden fødselen. Det "rare" er at selv om det utenifra er åpent er det forbasket trangt inni... gjør inni H... vondt å forsøke å ha sex (dette var jeg overhodet ikke forberedt på... trodde jeg skulle bli som en låvedør der nede jeg...). Jeg tror imidlertidig at det går seg langsomt til og at man er quasi tilbake til normalt (med bekkenbunnsøvelser) etter 1 år... Klem
Sunnybeach4gull :) Skrevet 5. mars 2009 #7 Skrevet 5. mars 2009 Æ revna sinnsykt mye blei sydd alle veia å opp i mente :-P Men da alt va grodd e underlivet flott igjen ;-) Faktisk mye trangere enn før! Man skukke trudd d e kommen en 4 kgs klump ut dær nei, hehe... :-P Som man min tøva me jm å lægen som sydde, "sy ho igjen til en 16 åring" hehe.....
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #9 Skrevet 5. mars 2009 Ja, er nok litt forandret her ja.. sydde et sting inni åpninga, for det blødde mye.. var visst et sprengt blodkar eller noe. Eneste forandinga her er at alt der nedentil kjennes kjempeømt ut, men har ikke studert med speil eller noe.
vannmann84 Skrevet 5. mars 2009 #10 Skrevet 5. mars 2009 Til MariaVictoria m babyHåkon:) ; Jeg har også en slik "flik som stikker litt ut. Synes at det er litt kjipt. Kan man få fjærnet det altså? Hvordan gikk du fram? Er det noe som gjør at du har plager eller er det mest kosmetisk. hva sa du til legen din? Har ikke lysst til å ha denne "tunga" som titter ut. =D (6mnd siden fødsel)
Girlygirl83 Skrevet 5. mars 2009 #11 Skrevet 5. mars 2009 Jeg er veldig forandret. Fastlegen min sa at alt så bra ut på 6 ukers kontrollen, men jeg var IKKE enig. Så jeg oppsøkte en privat gynekolog. Han sa at noen av mine sting dessverre har løsnet, så muskelen rundt skjedeinngang og litt ned er ikke grodd skikkelig. Skjedeinngangen er veldig åpen pga dette og mellomkjøttet er tynt og kort. Jeg kjenner litt sorg angående dette jeg... Trodde ikke jeg skulle bry meg så veldig om hvordan jeg ble nedentil etter fødsel, men føler jeg har mistet en del av meg selv. Hører jo også om de som føler at alt er som det var før, og det er så urettferdig liksom.... Og hvorfor i all verden skulle sting løsne på meg? Noe dritt altså. Når det er sagt har jeg ikke noe problem innover i skjeden, den føles faktisk like stram som før. Heldigvis. Det er mer mellomkjøttet som er fucked føler jeg. Er flink å knipe, kniper hele dagen og håper på bedring.
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #13 Skrevet 5. mars 2009 Allerede 3 dager etter fødsel løsnet det ett sting og det er der jeg syns det ser verst ut. Fastlegen min sa også at det så bra ut på 6 ukerskontrollen, men jeg syns ikke det... Skulle gjerne fått det sjekket "skikkelig" opp, at alt er normalt liksom. Så kommer sikkert til å ta kontakt med privat gyn jeg også, takk for tips.
monika 3+1 i magen:) Skrevet 5. mars 2009 #14 Skrevet 5. mars 2009 en sånn flik har jeg også!!! trodde bare det var jeg som hadde det jeg!!
Girlygirl83 Skrevet 5. mars 2009 #15 Skrevet 5. mars 2009 Men det med at du føler at kjønnsleppene er trekt til side, det kan komme av østrogenmangel og at slimhinnene er tørre og slappe etter fødsel. Det sa gynekologen til meg iallefall. De får mer "spenst" når østrogennivået normaliserer seg.
SannaMor Skrevet 5. mars 2009 #17 Skrevet 5. mars 2009 Girlygirl83 & Daniella: en venninde av meg hadde svært lite mellomkjøtt igjen, og hun fikk operasjon for å fikse dette. Hun opererte seg forrige uke, så jeg vet ikke resultatet men det er visst noe det går å fikse på.
Girlygirl83 Skrevet 5. mars 2009 #18 Skrevet 5. mars 2009 Sannamor: takk for at du delte det:) Ja jeg har lyst at legen skal henvise meg til noen som kan se på det og si hva som kan gjøres. Skal høre med legen... Vet du om venninna di kan føde igjen etter operasjon?
SannaMor Skrevet 5. mars 2009 #19 Skrevet 5. mars 2009 Har det identisk som deg "HappyFreak & desembersnuppa". Gikk til privat gynekolog og hun sa det var oki "med tanke på hva jeg hadde vært igjennom" (klipping i sete). Stingene har løsnet og et stort hakk går bakover mot rumpa. Suck, som om man ikke har nok issues i forhold til sex fra før (
SannaMor Skrevet 5. mars 2009 #20 Skrevet 5. mars 2009 Ja hør med legen, og hvis ikke han vil hjelpe deg så gå til en annan (feks Volvat i Oslo om du bor nære). Det var derfra hun fikk henvisning til operasjonen på sykehuset, Har faktisk lurt litt på dette om hun kan føde normalt igjen. Jeg skal spørre... tror nok det, men man kan visst få keisersnitt om man vil om man ble veldig skadet nedentil av tidligere fødsel (sikkert ulikt på sykehusene).
Girlygirl83 Skrevet 5. mars 2009 #21 Skrevet 5. mars 2009 Mmm, frister lite å føde igjen om det skulle bli enda værre. På den annen side, kanskje de kan fikse om jeg revner igjen ved neste fødsel. Får vel bare høre med de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå