Gå til innhold

8 år + og søvn

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 8,5 åring som jeg mener sover for lite. Jeg har de siste dagene fått han i seng kl 20.30, mot "normalt" de siste par årene kl 21.00.

Han påstår da at dette(20.30) er for tidlig, og at han da våkner i 6 tiden.

Dette vil jo da si at han bare sover 9 timer i døgnet.

Jeg går da utfra at han bruker ca 20-30 min på å sovne.

Selv kan jeg godt sovne kl 22.00 og ha store problemer med å stå opp kl 07.00.

Hvor mye søvn får deres unger i ca 7-12 års alder?

Grunnen til at jeg har begynt å få han tidligere i seng er at jeg gjerne vil ha litt kveld selv også etter han har sovnet, han har nemlig for vane å vandre til stua av ulike årsaker etter han har lagt seg, så klokka blir gjerne 21.30 før han endelig kommer seg ordentlig i seng.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er 6,5 men jeg svarer for det.. Han legges rundt 19.30-20-00. Og sovner de fleste dager ikke før 20.30-2100. Han blir vekkt kl 07.00 Så det blir vel ca gode 10 timer med søvn. Vi får han ikke til å sove mer. Han er noen morgenen trøtte, og da sørger vi for at han er i seng til 19.30, for da sovner han litt fortere enn om han legger seg 20.00. Han bruker med andre tid veldig lang tid på og sovne om kvelden.

Skrevet

kokkelimonke, hvor lenge sover han i helgene når han ikke blir vekkt?

Skrevet

Min gutt er 7 1/2 år. Vi legger han 20.00...noe han mener er aaaaalt for tidlig... Men han vil alltid høre på lydbok og lese...så han sovner aldri før 21.00 (og gjerne senere også).

Han står opp rundt 7 i hverdagene. Hvis han våkner 7 i helgene sier jeg han må prøve å sove litt til. Så da kan han sove til halv 8/8. Ikke alltid han sovner igjen, men han ligger i alle fall og hviler.

Så han sover da rundt 10 timer hver natt. Jeg føler aldri han har trengt så mye søvn, og dette er nok akkurat passelig for han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...