Gå til innhold

Er det jeg eller dagmammaen som overreagerte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en veldig lite hyggelig episode på vei ut i fra dagmammaen til minstemann i dag. Jeg fikk regelrett skikkelig kjeft for at vi var sent ute med betaling. Saken er det at vi også har hatt eldste der tidligere og fikk alltid en lapp over hvor mange dager og betalte etter på. Minste begynte nå i januar så vi har bare betalt en gang og ble litt forsinket siden hun aller helst har villet ha det i kontanter og vi glemte rett og slett og ta ut. Nå er det jo 4. mars og vi hadde fortsatt ikke fått noen lapp så hadde ikke tenkt på dette en gang da hun regelrett høvlet over meg.

Jeg beklaget alt jeg kunne men hun fulgte etter meg og fortsatte tiraden sin om både det ene og andre. Som at vi ikke hadde tatt med vogn til henne enda (det ble nevnt sist uke, men snupp ble syk og været er dårlig) og klarte og lire av seg at ungen knapt hadde vært ute etter hun ble født. At mannen min sto og hang ved levering (dama skravler nonstop så han slipper ikke i fra) og at hvis ikke vi skjerpet oss så kunne hun bare låse døra.

Mest av alt ble jeg veldig overrasket for hun var sitt vanlig blide jeg et minutt tidligere, og jeg visste rett og slett ikke hva jeg skulle si annet enn at vi selvfølgelig skulle skjerpe oss og la meg helt flat, men hun ga seg altså ikke så jeg måtte bare ta lillesnupp og sette henne i bilen og kjøre. Det var MEGET ubehagelig hele episoden og syntes det var vemmelig siden begge barna mine også var der. Jeg gikk selvfølgelig rett hjem og betalte det vi skyldte samt satt opp fast trekk hver uke så vi slipper dette her noe mer. Jeg er kjempedårlig på konflikter og skalv og gråt en skvett når jeg kom hjem. Mannen ville gjerne ta henne fatt, men jeg har overtalt ham til og la vær i frykt for og miste dagmamman. I tillegg er hun nærmeste og eneste nabo samt kona til fettern min så vil nødig bli uvenner også.

Nå er jeg nesten i tvil om jeg vil ha ungen min der for jeg syntes hun rett og slett virket ustabil og truende, men har vel ikke så mye valg enn og holde ut 4 måneder til vi tar ferie. Det skal sies at hun ALDRI har opptrådd slik før og er alltid kjemesnill med ungene. Snupp begynner i barnehagen i august heldigvis.

Hvordan ville dere håndtert dette? Er det jeg som overreagerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde ikke levert ungene mine til henne mere!

oppfører hun seg sånn når dere er til stede tørr jeg ikke tenke på hva hun gjør når hun er alene med ungen..

Skrevet

Synes man skal klare å si fra til folk på en ordentlig måte, noe hun absolutt ikke gjorde. Jeg hadde, så fremst det var mulig, ikke levert ungene til dette mennesket mer. Da måtte hun i tilfelle kommet med en meget god unnskyldning og forklaring først.

Skrevet

Syns den dama overreagert noe veldig. Første jeg tenkte på var å ta ungene mine vekk fra henne. Hva om hun mister beherskelsen ovenfor de små også?

Du burde kanskje ta en prat med henne i morgen og si at du ikke finner deg i å bli pratet til på den måten. Hun kunne ha sagt det samme på en mer voksen måte.

Skrevet

jeg ville tatt en prat med henne om at dette aksepterer du ikke.

om hun er misfornøyd med betalingen så får dere avtale en fast dato for betaling...

Skrevet

Hørtes ut som en veldig overreaksjon! Hadde ikke hatt mye lyst til å levere ungen min der neste dag, når hun tydeligvis kan fly i flint sånn, hvem vet hvordan hun er mot de små. En lapp om hva dere skylder? Vil ha kontanter? Mulig hun blir like sint når hun hører at du nå setter pengene inn på kontoen hennes i stedet for å gi de i hånda...;)

Skrevet

Tusen takk for støtten jenter!

Gruer meg som en hund til i morgen, men må jo bare levere ho for jeg har ikke noe annet valg. Tror egentlig hun ikke ville gjøre ungene noe altså, bare føles elendig. Jeg tåler vel ikke så mye kanskje for jeg klarer ikke og tenke på stort annet.

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

hei...

hvis du ikke er så flink på konfrontasjoner, så ville jeg sendt mannen i morgen... og ville begynt å leite etter ny dagmamma.. jeg ville ikke sendt barna til et menneske man har sett en sånn side av.. jeg tror nok ikke hun ville gjort barna noe, men jeg ville ikke latt barna mine omgås "slike" mennesker...

Gjest lillehi
Skrevet

En utrolig lite profesjonell måte å opptre på av dagmammaen!! Jeg har jobbet som dagmamma i 2 år, og det har hendt at foreldrene har glemt å ta ut penger den dagen det var lønning. Men man sier jo fra på en hyggelig og grei måte!!!

Enig med de andre her om at jeg nok ville ha prøvd å finne en annen løsning, men forstår at det kan være vanskelig!!!

Bare hold hodet høyt du, du har ingenting å være flau over. Alle kan glemme iblant!! :-)

Skrevet

På en måte kan jeg skjønne henne, har en veldig god venninne som var dagmamma en periode mens hun var hjemme med sitt barn, hun ønsket også pengene rett i hånda og et par var sinnsykt treige og ta ut penger, vet det gikk engang 14 dager over tiden og da satte hun foten ned at om de ikke hadde penger med i morgen så fikk de finne en ny dagmamma for dette orket hun ikke. Synes jo man bør ha lønnen med når de skal få den på gitt dato, du hadde vel ikke funnet deg i og fått din lønn 4-5 dager etter du skulle fått den??

Skrevet

Ja, det er mannen som leverer i morgen, men jeg har fått han til og love og ikke si noe så sant hun ikke tar det opp først. Mistenker egentlig at ligger noe annet bak. Vet at de har dårlig råd og at hun sliter med nervene. Vet ikke om jeg skal bli sint eller lei meg. Krangle vil jeg helst unngå siden de bor 100 m fra oss og vi må kjøre gjennom gården deres hver dag, men av to onder så må jeg bare levere dattera mi dit noen måneder til. Hun ville blitt enda mer forbanna om vi ikke lot henne passe mer. Hun gir i hvertafall uttrykk for at hun forguder begge jentene våre.

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Er bare det at vi ikke har hatt noen skikkelig avtale og at vi da er vant med og få denne lappen med antall dager. Vi har aldri tidligere fått en advarsel en gang om at hun misliker ordningen så ble veldig overrasket over at det var et stort problem og måten hun så i fra på. Men jeg la meg som sagt flat og lovte at det aldri mer skulle gjenta seg, men hun bare fortsatte og fortsatte både på ut og innpust i en enda sintere tone. Ble faktisk litt skremt av oppførselen hennes. Hadde ikke forventet siden hun alltid er en blid og hyggelig voksen dame.

Skrevet

Snakk med henne du. Fortell henne hvordan du opplevde hendelsen, og at du nå er usikker på situasjonen. Da gir du henne muligheten til å komme med en unnskyldning, og forhåpentligvis en forklaring. Gjør hun ikke det - har du vel egentlig fått et rimelig klart signal på at dette ikke er et sted det er ok å plassere barna sine.

Skrevet

Liten oppdatering bare. Hun hadde snakket med mannen på morgenen i dag og syntes ikke dette var noe hyggelig selv. Han la ingenting i mellom og sa hva han syntes på en ordentlig måte og sa at hun gjerne kunne ringe meg for og rense lufta.

Jeg snakket med henne i stad og hun unnskyldte seg for hun hadde ikke ment og bli så sint. Som jeg sa så var jeg ikke sinna ble bare veldig paff og har hatt det tøft i etterkant. Nå er liksom alt i orden, men jeg må si at jeg gleder meg til vi slipper og ha så mye å gjøre med henne mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...