Gå til innhold

Får så dårlig samvittighet............

Anbefalte innlegg

Skrevet

......når jeg nå unner meg en liten skål med chips og et glass pepsi max... (har ikke rørt noe på en uke) =O.... Hehe... Vet jo at man ikke skal ha for mye av dette når man er gravid, men allikevell, skal man ikke unne seg litt????

Sitter her å ser på skålen, og lurer på om andre har noe formening om dette??? Spiser dere hva dere vill?? Eller er det noe dere er mer obs på??

Klem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke spise chips?? Jeg spiser potetgull med god samvittighet, dog ikke hver dag;) Jeg er nøye i forhold til dette som helsedirektoratet anbefaler oss å ikke spise, som spekemat, sushi, gammelost m.m. - men potetgull.. Nam nam - spis med god samvittighet, du;)

Når det gjelder pepsi max har jeg hørt at man skal være litt forsiktig i forhold til et middel som heter aspartam som i store mengder kan være skadelig for fosteret. Men et lite glass er lov, spør du meg!

Skrevet

Dette er tredje gang jeg går gravid å har tenkt å kose meg like mye som de to siste gangene. Spiser det jeg vil ha (ikke det som er farlig da) og drikker pepsi max..mye pepsi max, mine barn har vært sunne å friske ved fødsel hvertfall;) Må jo kunne spise godt når vi går gravide, skal jo bli store anyway tenker jeg:p

Kos dere jenter! ;D

Skrevet

Ja ang pepsien så skal man vell ha max et glass til dagen, eller noe sånn. men et glass av og til må vell gå bra =/ hehe.... legen min sa at det var ikke heldig og spise for mye søtt/sukker, eller for mye salt... men man kan da vell ikke slutte og leve selv om man blir gravid,.. så får vell unne meg det inni mellom... =)=)

Takk for oppmuntringen.... =)

Skrevet

Jeg spiser helt likt som jeg alltid har gjort, dvs unner meg både det ene og det andre. Spiser vel mer for tiden enn jeg gjorde før jeg ble gravid, blant annet fordi jeg nettopp har blitt frisk igjen etter omgangssyken og det er herlig å ha appetitten tilbake!

Jeg har aldri i mitt liv klart å gå på diett (har forsåvidt aldri behøvd det, men har aldri vært spesiell sunn så det er bare "flaks") og må innrømme at jeg ikke har tenkt tanken å leve så veldig annerledes som gravid.

Eneste er at jeg vil røre mer på meg, gå mer tur, svømme og yoga. For tror det er forebyggende mot plager senere i svangerskapet.

Skrevet

har fra før jeg ble gravid prøvd å gå ned noen kilo, så har vært flink jente å ikke drikke så mye brus og spise så mye snop...

men i kveld ble det heeeelt galt...

hadde bare sååååååååååå lyst på sjokolade... inn på butikken, raska med meg en kjempestor plate og en mellomstor plate med sjokolade... hehe, den mellomste av de to... joda, den er halvveis og 1/2 litern med cola er også halv.. .øynene ville tydeligvis ha mer enn magen og hodet... heldigvis at jeg hadde vett til å stoppe i kveld.. hehe

mitt første svangerskap spiste jeg det jeg kom over, men klarte meg forholdsvis bra på vekta, men jeg er tyngre før svangerskapet begynte denne gangen, så jeg er mer forsiktig nå....

men av og til bare måååå man...

må ha det, bare må ha det!!

og ingen dårlig samvittighet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...