Gå til innhold

Noen som har hatt kolikkbarn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt det, men nå er jeg i tvil på veslemann på 2 mnd. Han gråt fra 12-21 i både går og idag. Gråter så han blir lilla i ansiktet, og blir helt hes i skriket. Det er kun puppen eller ut å kjøre bil som kan roe han. På meg kan dette virke som kolikk, men.... Han sov 10 timer i natt! Og i formiddagen var han blid og "grei". Har kolikkbarn stunder der de er "normale", eller skriker de hele tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi hadde kollikk. Hun gråt i 3-4 timer hver kveld. Det som kjennetegner kollikk er at skrikingen kommer på samme tidspunkt hver dag, og varer i over 3 timer.

Hun var helt "normal" ellers. Gråt lite på dagtid og sov fint om natta.

Skrevet

jenta mi hadde kolikk de 3-4 første mnd.. det eneste som hjalp for henne var og disse henne i vippestolen.. og så bære henne halve natten.

med henne så kom som regel luftsmertene på kvelden og kunne vare hele natten. var helt fin på dagen,men på kveldene som sagt startet det.

hadde henne til soneterapi og etter 2 behandlinger var hun helt ''frisk''.

Skrevet

Da høres det ut som han kan ha kollikk stakkars. Hva gjorde dere med det?

Skrevet

Soneterapi, ja. Hvor går jeg for å få det?

Skrevet

Førstemann her hadde kolikk og skrek i mange timer sammenhengende (bortsett fra da han fikk mat eller ble trillet/kjørt i bil), hver dag og omtrent på samme tid. Tok seg opp skikkelig fra han var ca. 6-7 uker gammel og varte til han ble nesten 4 mnd. Han var sjelden noe særlig blid i den perioden, såvidt jeg husker, men skal sies at jeg nesten har fortrengt hele den perioden der da!

Han hadde noen gode netter, særlig etter de aller mest slitsomme dagene/kveldene, så han skrek verst på dagtid heldigvis!

Han fikk etterhvert veldig trøbbel med ammingen (da det endelig begynte å gå greit for min del), så han sugde bare noen få sek. før han slapp og skrek... Ammet nesten hver time hele dagen. Etter altfor mange uker med streving på dette området kuttet jeg ut ammingen helt, og da tvert begynte han å spise godt og regelmessig, og skrikingen forsvant så godt som med en gang!

Skrevet

mi fikk det ved en helseklinikk her vi bor.. vil tro at hvis dere har noen form for massører,velværesenter i nærheten,så er de behjelpelige med det. =)

Skrevet

Jeg anbefaler kiropraktor. Angrer at vi ikke gikk dit med en gang. Hun sluttet med skrikingen etter å ha vært der 2 ganger.

Lykke til

Skrevet

Vi var til kiropraktor 2 ganger vi også, men han her ble bare verre av det... Så ville prøvd noe gratis først! Men har man råd til det og ønsker å prøve, så for all del:)

Skrevet

Hei, jeg kuttet ut alle melkeprodukter og begynte hos kiropraktor, merket bedring med en gang. Han sov også godt om natten, han var vel utmattet etter all skrikingen stakkar. Lykke til ; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...