Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Har slitt med mye og til dels vonde kynnere de siste par ukene og i går ville de rett og slett ikke slippe taket på magen Fikk komme inn på sjekk i går kveld og det ble konstantert premature rier og jeg fikk bricanyl tablett for å roe ned magen. Livmorhalsen var kort ifølge jordmor, men den var heldigvis lukket. Er 34+5 i dag, så det er ikke helt tida for å komme ut enda! Har fortsatt mye kynnere, men det er få av de vonde kynnerene som jeg kjente nedover i underlivet. Så tydeligvis hjelper bricanylen. Skal gå på disse tablettene i halvannen uke til. Det hadde heller ikke blitt noe mer modning fra igår til idag, så da fikk jeg dra hjem. Er veldig glad for at jeg ringte på føden og ikke minst at jeg ble tatt på alvor. Hadde en telefon dit på lørdag også, men da ble jeg bare beordret til å roe ned med paracet, varmt bad og hvile...
Kristinanutten Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Så bra du ble tatt på alvor! Jeg våknet i natt av veldig smertefull kynner/ri (føltes sånn) men det ble med den ene. Ble veldig overrasket over hvor ekstrem smerten var, men siden det gav seg etter den ene, har jeg ikke ringt føden. Er 35 +5. Håper lillegutt venter litt til med å komme ut
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2009 Hei! Er vonde og tette kynnere som man skal reagere på. Så sånn sett tror jeg du skal ta det med ro. Men det kan være at man må roe ned tempoet for å unngå at det blir nettop skumle kynnere. Etter 36 fullgåtte uker gjør de ingenting for å stoppe fødsel, men er jo kjekt å komme seg over prematurgrensa. Blir en bedre start
Mumsemams har født :) Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Min forrige ble født 34+5, ingen som gjorde noe for å prøve å stoppe det?!! Og det gikk helt bra altså! Trodde ikke de gav bricanyl så sent i svangerskapet, jeg gikk på det fra uke 19 til 32 sist, men så stoppet de medisineringen.
megh Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 tror de gjør litt forskjellig rundt omkring. I bærum så stopper de ikke om fødselen er igang etter uke 35. Tror det har litt å si om hvordan avdelinger de har på sykehuset jeg har hvertfall fått beskjed om å ta det med ro, og så er det ikke så farlig om fødselen starter etter uke 35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå