Mammapudding Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Leah er på tredje uke med utslett nå..Har prøvd diverse salver som er anbefalt av apoteket, og jeg har prøvd canesten i to dager nå..uten resultat, syns heller det ble værre(så da kan det vel ikke være sopp?) Så har jeg hørt om noe som heter krystallfiolett..noen som har erfaring med det? (eller annet om kan hjelpe)
Gjest -<<- Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 (men både daktacort og krystallfiolett er primært mot sopputslett, altså)
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Jenta mi var veldig ofte sår, mest fordi x-svigermor smurte med alt mulig rart... og det eneste som funka var potetmel
3 små og en mamma Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 potetmel er virkelig bra mot bleieutslett. Har det på et gammel krydderglass og drysser på så ofte jeg kan. MEN vi har veldig god erfaring med krystallfiolett også. Det burde du prøve. Har du prøvd inotynol? Det er det vi pleier å smøre på om han er sår. Funker alltid!
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Har hatt suksess med ultrafiolett samt å kutte ut våtservietter og heller bruke fuktet papirtørkle eller klut. Tok ei uke så var huden helt fin igjen:-)
Mammapudding Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. mars 2009 Har prøvd potetmel, zinksalve, aselli og en annen salve jeg ikke husker navnet på. Det ble litt bedring med aselli, men så blusset det opp igjen. Var inne på apotek1 sin nettside nå og leste litt om krystallfiolett og bleieutslett, det skal virke mot bakterier og sopp står det, så får prøve et par dager i alle fall. Leah har aldri hatt bleieutslett før, nå er hun 18 mnd og har hatt det i 3 uker, må kanskje kontakte lege snart..men skal prøve krystallfiolett eller dect..ja det hun over sa:)
Mammapudding Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2009 Vasker med vann og olje for å få bort gamle salverester og lufter rompa så ofte som mulig. Begynner å bli litt fortvilet på Leah sine vegner siden det ikke vil forsvinne:(
Mammapudding Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. mars 2009 Hun på apoteket mente at Aselli var bedre enn Inotyl, så har ikke prøvd det..
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Krystallfiolett er helt genialt. Utslettet er over på null, niks:) I dactacort er det også kortison, hadde brukt KF istede. Ikke bruk våt servietter, men mesoft med olje og vann. Junior hadde diare før jul, fikk en utrolig sår stump. Jeg som sykepleier prøvde ALT, Vaselinkompress you name it, jeg prøvde alt, men det hjalp ikke noe særlig. Var hos fastlegen og han sa bruk krystallfiolett, det gjør de på sykehuset. Ante ikke det jeg, for jeg har ikke vært oppi den problematikken tidligere. Etter 2 dager var stompen god som ny. Det ble mye bedre med en gang jeg tok det på. GENIALT!!!
ifie Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Vi har ikke prøvd krystallfiolett, men vil likevel fortelle at vi har veldig god erfaring med potetmel (ved hvert bleieskift) og inotyol (tjukt lag om kvelden som får godgjort seg om natten). Og selvfølgelig masse løpe rundt uten bleie og ikke bruk av våtservietter
Harald Ripultfør Skrevet 4. mars 2009 #12 Skrevet 4. mars 2009 Har brukt krystallfiolett på jenta mi en gang når hun var veldig sår, og det ble borte på null komma nix! Men pass på å ikke søl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå