Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Hei! Jeg oppholder meg i utlandet fram til starten av april, og går dermed til svangerskapskontroller her. Jeg fikk i dag vite etter glukosebehandling (det tas rutinemessig av alle gravide her), at jeg har høyt blodsukker, og må i morgen på sykehuset for enda en slik test. Jeg er så veldig redd for å ha fått svangerskapsdiabetes, og iallfall når jeg skal være her en måned til. Helseomsorgen her er kjempeflott, men alt er så ukjent og det føles selvsagt tryggere hjemme i sitt eget land med eget språk... Noen som har svangerskapsdiabetes eller er i samme situasjon som kan fortelle litt om hvordan det er for dem? Har lest mye om det på nettet, men føler meg veldig alene og trist nå...
Gjest Tale30 Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Jeg hadde for høyt på glukosebelastningstesten når jeg hadde 2 mnd igjen av svangerskapet. Jeg målte 8,7 2 timer etter testen. dette var akkurat under grensen for oppfølging på sykehus, men det ble kategorisert som sv.diabetes. Jeg spiste sunt resten av svangerskapet, spiste ikke sukker og lite karbohydrater. Forsøkte også å gå litt mer tur. Det ble ikke noen komplikasjoner for meg, merket ikke noe til det bortsett fra at jeg fikk et spark bak for ikke å spise godteri når suget meldte seg på slutten. De som får sv.diabetes har en forhøyet risiko for å utvikle diabetes 2 senere, så man må ta en ny test og deretter leve sunt for å unngå dette. Masse lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå