Petrine C",) Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Sambo begynner å bli passe lei av ostekake og råmelkskake nå. Dette har vert mine spesialiteter i alle kakeanledninger. Han spør fint om jeg ikke kan prøve meg på noen nye sorter.. Kan dere hjelpe meg litt? C",)
Blopp1 Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Favoritten nå er marengskake med multekrem over......utrolig god,og kjempe enkel å lage. Du lager bare en marengsbunn,og fixer krem som du tilsetter ett eller annet syltetøy til...
januarbaby+maibaby Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Her er VERDENS BESTE sjokoladekake!! Lag den og du vil IKKE angre!!!!! del 1: 9 dl kveitemjøl 9 dl sukker 1 ts salt 2 ts natron 1-2 ts vaniljesukker del 2 400g smelta smør 4 1/2 dl lunkent vann 4-5 ss kakao 1 beger rømme 4 lett sammenpiska egg Bland de to delene hver for seg, så sammen og ta med egga. (trenger ikke vispe -alt bare røres sammen) Stek i langpanne 180 grader ca 30 min SJOKOLADEFYLL ********************** 200 g sjokolade (ta det du liker best, feks. kokesjokolade, firkløver, melkesjokolade) 100 g meierismør 1 dl kremfløte 1/2 dl sukker Smelt smør og sukker sammen først og ha så i sjokoladen som smelter i blandingen. Bland inn fløten til slutt. Blandingen skal ikke koke. Bre fyllet over kaken. Det stivner i kjøleskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå