krabbelure Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har hatt en del smerter foran på magen i området rundt navelen. Dette bekymrer meg litt, men jeg har tenkt at det kan være livmora som vokser. Er nå i min 13 uke. Har ikke hatt noen blødninger. Har tidligere hatt XU (svangerskap utenfor livmora). Mener å huske at jeg/vi oppdaget dette på et tidligere tidspunkt den gangen. Tror jeg kan ha vært ca i uke 8. Er det mulig å ha XU uten å merke det før uke 13? Forrige gang fant vi ut av dette p.g.a blødninger, som vi var reddefor at var en abort
2prinsesserogbim Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Har også vert ganske øm rundt område med navlen, og skreiv med ei her inne... Det er ganske normalt og ho trudde ho hadde vondt pga ein tidl operasjon i navlen.. Og da tenkte eg jo at det kunne vere derfor.. Eg har hatt kikkhullsoperasjon (lap) og har jo arr i navlen så da kan det være derfor.. Men det er mange som bare er øm rundt navlen og det er helt normalt... Viss du er bekymret så få ein henvisning til tidlig ul, men trur nok dette går helt fint eg:) Masse lykke til
krabbelure Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2009 Takk for svar. Det er vel helst helt normalt og det kan jo være jeg har vondt p.g.a arrvev etter XU for noen år siden. Da hadde jeg også kikkehullsinngrep. Får se ann formen i morgen, og vurdere om jeg skal ringe lege.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Trodde at hvis man hadde XU så gjorde det veldig vondt? Hvordan merket dere det forrige gang?
Barbarella og froskebarna Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Hei! Jeg vil tro at du hadde merket det for lenge siden om det var XU. Fra lommelegen: Symptomene på svangerskap utenfor livmoren opptrer som regel mellom 4. og 9. svangerskapsuke. (http://www.lommelegen.no/321182/svangerskap-utenfor-livmoren) Jeg har selv hatt mye magesmerter gjennom svangerskapet, og er nå 24+1 og har en frisk og veldig aktiv baby i magen. Jeg har mye kynnere, så det er mulig det er varianter av det jeg har kjent tidligere i svangerskapet - kanskje det er det du har også? Ellers kan luftsmerter gjøre veldig vondt, og det er mye som skjer med tarmene nå. Og som du selv sier kan det være livmoren som vokser. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå