Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Er nå i startfasen når det gjelder amming og jeg har såååå vondt! Hvor lenge (dager/uker) var du sår og øm før det gav seg og amming ble problemfritt?
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Gratulerer med baby! =) Med første var jeg sår hele tiden, men ikke med andre. Tar babyen "hele" puppen? Lillegutt var flink til å gape, så ble ikke sår med ham.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2009 Takk ) Mesteparten av areola ser ut til å gå i munnen (men ikke alt, de er ikke akkurat bittesmå) så jeg tror vi skal ha noenlunde kontrollen på det nå. Selv om han ikke gaper så digert (når man kiler og lurer med knoppen mot nese/leppe uten at det hjelper - hvilke andre triks finnes?) Husker jeg var øm sist også, men har jo helt glemt hvor lenge...
Marsipan❤grisen Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Det var vondt i 2 mnd. Jenta mi var ikke noe flink til å gape, så jeg ble veldig sår. Etter 2 mnd lærte hun riktig sugeteknikk av seg selv, og da ble det mye bedre å amme :-) Håper det snart blir bedre for deg, ikke noe godt å ha vondt når du ammer. Kos deg med babyen ;-) ;-)
-MtG- Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Jeg var litt sår og øm i kanskje overkant av 2 uker denne gangen. Hvis det hjelper deg noe:)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2009 Urg - 2mnd? Håpet mer på 2 uker, hehe. Sånn som det er nå tør jeg meg jo ikke lenger utafor dørene enn til butikken og hjem igjen (mindre enn 5 min å gå en vei) - kan jo ikke lufttørke og aue meg hvor som helst... Har nå i alle fall gått til innkjøp av alt som kan hjelpe, så det blir forhåpentligvis bedre snart. Kan jo bli halvdeppa av mindre.
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Hmmm... mener jeg kilte gutten på underleppa så gapte han som bare det. Men huden må jo herdes litt, så det går nok bedre om en uke eller to. Har du lagt ut fødselshistorien din her?
Sessa ruger igjen... Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Husker ikke, men kanskje 2 uker eller no. Var i hvertfall plutselig ikke vondt lenger!
*TINCO* Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 Her var det 2 uker og det har det vært hos de fleste som jeg kjenner... Det som hjalp meg var albueskjell!!! Det anbefalte jeg til veninnen min,og hun sa det var fantastisk etter hun brukte de.
Marsipan❤grisen Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Uff, det var ikke meningen å skremme deg med innlegget mitt da ;-) Men hos meg var hovedproblemet at hun sugde feil, så det var nok grunnen til at det tok så lang tid før jeg ikke lenger var sår. Etter at hun begynte å suge riktig, tok det ikke lang tid før sårene grodde og det var en drøm å amme :-) Så lenge det ser ut som om babyen din suger riktig, så går det seg nok til ganske fort. Litt uvant for brystvortene i starten sikkert :-) Jeg krysser fingrene for deg!
Nea og juniors mamma Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Gulljenta er nå to uker og en dag og brystvortene er så og si helet. Dette er første barnet og jeg ble helt paff over hvor fort sår jeg ble. Fikk anbefalt brystvortebeskytter fra Avent som en har på mellom ammingen (tilsv. som albueskjell) og etter en uke trengte jeg dem ikke lengre. Men fy søren så vondt det var så lenge det stod på......auuuuuuuuuuuuuuuu!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå