Gå til innhold

Hagan eller Slattum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg eliminerer..

Jeg tenker på barnevennlig boområde, fine barnehager og skoler, idrett og fritidsaktiviteter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vokste opp på slattum,gikk på turn,korps og drilling. Da var det masse barn i området og et supert sted egentlig. men nå er det jo noen år siden vi flyttet derfra,så vet ikke hvordan det er der nå....

Var bare så hyggelig å se et kjent stedsnavn,så jeg måtte bare svare! ;)

Skrevet

hagan, litt mer sentralt og finere også

Skrevet

liker hverken Slattum eller Hagan, men skulle jeg velge ville jeg valgt Hagan. begge ligger nede i en diger 'dump'.

Skytta er finere en Hagan. Ligger rett over veien, men 'oppover' nær skog og vann, og med litt mere 'luft' og utsikt.

ellers er Nittedal/Rotnes fint.

Skrevet

Ville bare legge til at mtp barnevennelig, idrett, aktiviteter osv. så er absolutt hele Nittedal kommune helt fantastisk. Barnevennlig og fullt av aktiviteter over hele kommunen virkelig. Da går det heller på andre ting som off.kommun., hvilket område man liker best, butikker osv.

Skrevet

Ligger ikke rotnes enda lenger inn? altså, tenker på enda lenger vekk fra oslo?

viktig for meg er at det er en god barnehage med gode visjoner, snille ansatte som ser barna. Det er vel aldri noe man kan garanteres, men noen barnehager er bedre enn andre.

Like viktig er godt miljø i nabolaget, men det er vel sånt man ikke veit før man flytter ;)

Skrevet

Jeg holder en knapp på Hagan av de to stedene. Synes det er litt gammelt og slitt og trist på Slattum nå... Hagan blir mer sentralt, og nærmere buss etc. Idrett og aktiviteter er det overalt. Og barnehagene har jeg ikke kjennskap til. Men barnevennlig synes jeg det ellers er på begge stedene.

Skrevet

Synes ikke akkurat Slattum er så veldig mye lengere unna buss en hagan!?! Skjonner ikke tankegangen der. Med mindre man bor i den helt overste veien på nedre Hagan, så må man jo gå en del oppover bakke for og komme til butikker og buss. Samme som på Slattum. Bor man helt overst er det jo bare noen hundre meter, men ellers er det jo en del oppover bakker for og komme til bussen.

For og svare deg ang. Rotnes HI:

Jo, Rotnes er ca.10 min lengre oppover/nordover. MEN, da har man både tog OG buss in til Oslo. Kjekt og ha to muligheter, + det er ikke så mye lengere opp. Veldig fint, koselig område Rotnes. Ses. ovenfor stasjonen.

Barnevennelig osv. tror jeg som nevnt tidligere er det samme i hele Nittedal.

Skrevet

Når man kjører hovedveien gjennom nittedal så synes jeg rotnes ser så trist ut. Håper ingen blir fornærma, men man kommer til khalid kebab og thats it liksom..

Hagan, er det der det kjøpesentret med vinmonopol er? Har ikke lagt så mye merke til slattum egentlig, bare tenker at nittedal er et flott sted å vokse opp..?

Skrevet

ha-ha, artig og hore hvodan andre oppfatter et sted man kjenner veldig godt. Selv vokste jeg opp i Hakadal. Enda lengere nord, og det var supert. Der har de også tog og buss.

Nei, enig i at Rotnes ser litt trist ut når man kjorer forbi på R4. Der er det jo bare Glommi sport og en 7-11. Du må kjore oppover Rotnesbakken og oppover til stasjonen. Panorama når du kommer oppover i hoyden. bare småbutikker oppover, men skoler bhg'er og stasjonen også kommer du til flotte villa strok og sogen like ovenfor. Veldig fint oppover der.

Butikk senteret som du snakker om hvor de har et vinmonopol heter Mosletta, Mosenteret. En del butikk utvalg, vinmonopol, Peppes pizza, en kina rest ++. Bjertnes videregående ligger også her. Dette er rett for du kommer til avkjoringen til Rotnes (men du kan også ta av ved mosenteret og kjore oppover til Rotnes og Nittedal stasjon.)

Hagan er MYE mere kebab og khalid en Nittedal/Rotnes - det er HELT sikkert. Selv om det egentlig ikke er så mye kebab og khalid for du kommer lengere ned mot Oslo som Romsås, Grorud, Ammerud osv. DE stedene må du styre unna. Men det er jo ikke Nittedal.

Lykke til!

Skrevet

Je selv bor på slattum med små barn,og trives veldig godt,men er enig ja er det er slitt og trist der,så litt oppusing i området hadde ikke skadet,meen man får jo så mye billige leiligheter der,oxo er det ett supert sted for små barn,man har alltid noen i nærheten om d skulle være noe,og barna har alltid noen å leke med.Så vi trives kjempe godt

Skrevet

Hehe, Rotnes er mer en den kebabsjappa. Må liksom kjøre oppover der... Bor der selv, og ser ned på Mo senteret fra stua, så tenker liksom at det er Rotnes jeg da.. Men er jo ikke det, men det går jo litt i hverandre. På det senteret er i allefall det mest nødvedigste som apotek, mat, bakeri, sport, bokhandel, vinmonopol, leketøysbutikk etc.

Vi har selv planer om å flytte, for å få noe større. Men jeg vil absolutt ikke flytte fra Rotnes. Trives så godt! Har bare bodd her i et halvt år da men, hehe. Synes Skytta ser fint ut da.

Skrevet

Det har blitt så forandret. Når jeg vokste opp så var det ikke noe mosenter, peppes, bank, leiligheter osv. Kun Bjertnes vgs som jeg gikk på. Også var den rest. som nå er en kina rest. der. Den het da Dam kafe. Men det området heter Bjertnes og ikke Rotnes. Og sletta heter Mosletta. Rotnes er borte ved 7-11 og Glommi.

Skrevet

Simba - Skytta er veldig fint. Jeg ville my heller bodd der enn Hagan. Men det er en sånn innebygd folelse for meg. Liker og bo hoyt og ha utsikt og får litt sånn 'klausdroforbi' folelse av og bo nede i en 'dump' slik som både Hagan og Slattum. Bodde selv slik i Hakadal - hoyt oppe m/utsikt!

Skrevet

Jeg blei ikke så mye klokere. Eller jo kanskje litt :)

skal ikke kjøpe noe akkurat nå uansett, men er greit å vite litt om området før man flytter uansett.

Om flere har innvendinger så bare kom med dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...