meg & to små vampyrer Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Vi døpte ikke. Men det fineste vi fikk i forbindelse med fødselen var en helstrikket uldrakt fra Katvig. Den var fin. og så god.
froeken Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Bøker fra Store hvite-serien. De er supre, men litt dyre da. Ellers aller flotteste var seks sølvskjeer og kakespade til lillegutt fra oldemor som døde tre uker før navnedagen. Dette var hans arv fra henne og hun skrev kortet mens hun lå på sykehuset og ventet på å få slippe...
erteposen + 4 Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Gutta mine har fått mye fint til dåp/navnefest. Fiskeskrin, fiskestang, gyngestol, gyngehest, barnegitar med lovnad om timer og gitarbok, bøker (Lindgren), boka Det store spørsmålet, sangbøker, eventyrbøker, tolken som praktbok, RIngenes herre, narnia bøkene, bunadsølv, kniv osv.
*toppris* Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 det fineste min sønn fikk til dåpen er et sengeteppe som fadderen har sydd på nydelig!!
*toppris* Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 regner med du kjenner de godt siden du skal i dåpen, så noe litt mer personlig enn bare de standard dåpstingene er noe alle og enhver vil sette pris på ivertfall jeg! fx hva med slik bamse med gravert fødselsdato og navnet til barnet på potene? utrolig stilig og fint og personlig... jeg ga det til min veninnes barn som ble døpt for et par mnd siden, falt veldig i smak der:)
Springbaby2012 Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Kommer jo selvfølgelig an på hvor mye du skal legge i gaven da.. Skal du f.eks være fadder koster det gjerne litt mer.. Men et tips er jo at de på mammutsalget nå har den ene store hvite eventyrboka på tilbud (brødrene grimm). Den er veldig fin, og en gave som varer en stund. Mange kjente eventyr som jeg husker fra da jeg var barn! Koselig! Ellers syntes jeg at sølvplett er ufattelig kjedelig! Setter mer pris på gaver som er brukbare.. Et ekte lammeskinn f.eks, vogn/sengeteppe (gjerne hjemmesydd/strikket/heklet), barnestol, babysvømming, astrid lindgrens filmer, ico caprino-filmene.. Tja det var det jeg kom på i farta!
leodora Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Jentene mine fikk masse fint til dåpen, som de vanlige tingene smykker og smykkeskrin, rammer...trillekofferter, eventyrbøker og sånne tøystoler til å ta med på reise, søte tåteflasker. Den fineste gaven var ullpledd med navn og fødselsdato på, tovet. Disse var utrolig fine, praktiske og personlige. Jeg som mor ble veldig glad, og nå har jentene de på vogna si. Etterhvert blir det sengeteppe.
monca*84*j12 Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har en gave jeg alltid foretrekker og kjøpe til fødsel eller dåp.. Det finnes en barne bok som heter "Gjett hvor glad jeg er i deg".. Det er verdens nydligste bok om to harepuser som konkurerer om og være mest glad i den andre.. Sammen med den boken gir jeg en Harepusbamse, eller koseklut med harepusbamse på.. Dette er en gave alle jeg har gitt den til har satt utrolig pris på.. samt det er liksom ikke det vanlige som smykker osv.. Om det er en som er veldig nærme så kan man jo legge ved penger eller et smykke eller noe.. Til samboers niese og nevø kjøpte vi obos medlemskap.. Men da må det være til noen som er veldig nære en, for det koster jo noen hundrelapper i året.. Ikke mye, men skal betales til de er 18.. Det har også vært utrolig koslig og gi bort.. Håper noen fikk noen ideer nå=)
monca*84*j12 Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter til boka er forrestem Sam McBratney, den kommer i flere typer, hard bok som er barnevennelig, vanlig bok, og i flere størrelser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå